Fashion, style and brand (5 cr)
Code: MP00DT27-3003
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.01.2024 - 26.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Culture
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Fashion and Costume Design
- Teachers
- Tuula Pöyhönen
- Teacher in charge
- Maarit Kalmakurki
- Groups
-
MPKV22KPFashion and costume design, full-time studies
- Course
- MP00DT27
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 2 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 26.04.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Muoti, tyyli ja brändi MP00DT27-3003 |
148
Byod-/teorialuokka (26+1), päärakennus
|
Objective
- You learn fashion and style theories.
- You deepen your target group and customer-oriented thinking.
- You can design and produce experiences for users.
- You study the different trends, styles, lifestyle, and the cultural messages of products.
- You produce a service, applying and shaping existing products considering the needs of the target group.
- You learn fashion and style theories.
- You understand the importance of brand-building and its opportunities in a variety of contexts: the production of experience and events, concrete products, such as clothing collections and costumes.
- You learn the criteria of visual marketing and design the visual image and marketing material.
- You learn target group thinking and customer-oriented approach in product / service marketing.
- You learn to design and produce experiences.
Content
- How do style and fashion theories (Simmel, Bourdieu, Schulze) help you analyse different kind of experience worlds of consumers?
- How to adapt your vision to the style and values of the client?
- How to apply international trend information to your design, become familiar with fairs in the field, and make use of information provided by material supply agencies?
- How to observe and collect data related to the changing fashion and interior design?
- How to analyse your selected topic from the viewpoints of different theories?
- How to carry out an exercise in which you define the client or target group and create a product or service, which serves their values, hopes and needs?
- The client / representative of the target group will take part in the design process from the beginning.
Course material
Opiskelumateriaali ilmoitetaan kurssin aikana.
Opintojakson kuluessa opettaja jakaa oppimateriaalia, tiedostoja, linkkejä ym. kunkin lähiopetuskerran teeman mukaisesti Learn-alustalla. Materiaali on osin myös yksilöllistä riippuen kunkin henkilökohtaisesta harjoitustehtävästä ja kiinnostuksesta.
Study forms and methods
Opintojakso muodostaa sisällöllisen jatkumon, jolloin opiskelijan tulee seurata opetusta (luentoja) alusta loppuun. Luentojen ohessa keskinäistä vuoropuhelua ja tuntitehtäviä, myös ryhmissä.
Yksilöllisestä väylästä (mahdollisesti osittaisesta) tulee keskustella opintojakson opettajan kanssa etukäteen.
RDI and work-related cooperation
Ei varsinaista yhteistyötä ulkopuolisten tahojen kanssa.
Opintotehtävässään opiskelija on yhteydessä alalla toimiviin yrityksiin tai tekijöihin.
Opintojakson sisällöt painottavat alan teoreettista tuntemusta.
Timing of exams and assignments
Ei tenttiä.
Tuntitehtävät ja kurssin lopputehtävä.
International cooperation
Ei kansainvälistäyhteistyötä.
Student workload
Opiskelijan työmäärä 5 op.
Course part description
1. Pukeutumisen ja muodin sosiologia, muodin ja tyylin käsitteet sekä muodin tutkimuksen kehitys ja historia.
2. Kaupallisuus, trendit, brändit, markkinointi ja yritystoiminta.
3. Kestävä kehitys ja vastuullisuus.
Further information
Lisätietoja antaa opintojakson opettaja.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
- Suoritetut tehtävät
- Läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen opetukseen. Kurssilla on läsnäolovelvollisuus.