Skip to main content

Counselling and participation (5 cr)

Code: SO00CU97-3034

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

04.03.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Hanna Haatainen
  • Hanna-Leena Lipsanen

Groups

  • KHSA23SP
    Social Services, school wellbeing, full-time studies
  • 04.03.2024 08:30 - 15:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 05.03.2024 08:30 - 15:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 14.03.2024 08:30 - 11:15, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 18.03.2024 09:45 - 12:45, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 25.03.2024 13:00 - 16:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 27.03.2024 12:00 - 15:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 04.04.2024 08:30 - 11:15, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 08.04.2024 08:00 - 16:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 10.04.2024 08:00 - 16:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034 Hyvinvointiviikko
  • 11.04.2024 08:00 - 16:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 12.04.2024 08:00 - 16:00, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 15.04.2024 12:45 - 15:45, Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034
  • 26.04.2024 08:30 - 15:00, Seminaari: Ohjaus ja osallisuus SO00CU97-3034

Objective

You are able to plan, implement and evaluate target-oriented counselling by supporting clients' involvement and sense of community.
You know group dynamic models and are able to identify the phenomena related to them.
You are able to apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation.
You understand the process of the client work and the meaning of case management.
You are able to reflect your own strengths and development challenges as a counselor.

Content

How can clients' involvement and sense of community be supported according to the plan in a target-oriented way?
What kind of group dynamic models and phenomena exist?
How can you apply the principles and methods of social pedagogics and socio-cultural animation in different social work environments?
What kind of stages do the client processes involve?
What kind of reflection methods can you use for developing your own work as a counsellor?

Opiskelumateriaali

Learn alustalla mainittu materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Viikkotyöpohjainen toteutus lukuun ottamatta viikkoa 15, joka on hyvinvointiviikko ja toteutetaan työelämän kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Hyvinvointiviikko viikko 15 toteutetaan työelämän kanssa yhteistyössä monialaisesti muiden opiskelijaryhmien kanssa.

Opiskelijan työmäärä

5 op eli 135 tuntia opiskelijan työmäärää.

Evaluation scale

1-5