Siirry suoraan sisältöön

Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00ES44-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

09.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosionomikoulutus, kouluhyvinvointi ja kuraattorityö

Opettaja

  • Hannele Pulkamo
  • Niina Pietikäinen

Ryhmät

  • KHSA23SP
    Sosionomikoulutus, kouluhyvinvointi ja kuraattorityö
  • 16.09.2024 09:00 - 15:30, Aloitus: Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
  • 20.09.2024 10:00 - 13:30, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
  • 24.09.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
  • 25.09.2024 10:15 - 14:00, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
  • 02.10.2024 12:30 - 15:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001 Aloitus SA064 tila!!!
  • 03.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen Aloitamme tilassa SA064
  • 09.10.2024 12:30 - 15:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
  • 10.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
  • 15.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen, aloitus luokka SA328
  • 16.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen, aloitus SA150
  • 28.10.2024 08:30 - 15:15, Päätösseminaari: Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001

Tavoitteet

• ymmärrät lasten ja nuorten mielenterveyteen yhteydessä olevien tekijöiden moninaisuutta ja eri tekijöiden yhteyksiä toisiinsa
• tunnet lasten ja nuorten mielenterveyspalvelut
• tunnistat lasten ja nuorten mielenterveyteen liittyviä tarpeita ja osaat ohjata heitä mielenterveyttä edistäviin palveluihin
• ymmärrät oppilaitosympäristön merkityksen lasten ja nuorten mielenterveystyössä ja osaat kehittää ympäristöä mielenterveyttä edistävään suuntaan
• osaat kohdata lapsen ja nuoren sekä hänen huoltajansa arvostavasti ja rakentaa heidän kanssaan mielenterveyttä edistävän vuorovaikutussuhteen

Sisältö

• mitkä tekijät ovat yhteydessä lasten ja ja nuorten mielenterveyteen?
• millaisia mielenterveyttä edistäviä palveluita lapsille ja nuorille on tarjolla?
• millaisia vaikutuksia mielenterveyteen yhteydessä olevilla tekijöillä on toisiinsa?
• miten edistän lasten ja nuorten mielenterveyttä oppilaitosympäristöissä?
• miten lasten ja nuorten mielenterveyden tarpeita voi tunnistaa?
• miten kohtaan lapsen/nuoren siten, että vuorovaikutussuhteemme edistää hänen mielenterveyttään?
• miten rakennan arvostavan vuorovaikutussuhteen lapsen/nuoren huoltajien kanssa?

Arviointiasteikko

1-5