Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00ES44-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
09.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosionomikoulutus, kouluhyvinvointi ja kuraattorityö
Opettaja
- Hannele Pulkamo
- Niina Pietikäinen
Ryhmät
-
KHSA23SPSosionomikoulutus, kouluhyvinvointi ja kuraattorityö
- 16.09.2024 09:00 - 15:30, Aloitus: Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
- 20.09.2024 10:00 - 13:30, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
- 24.09.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
- 25.09.2024 10:15 - 14:00, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
- 02.10.2024 12:30 - 15:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001 Aloitus SA064 tila!!!
- 03.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen Aloitamme tilassa SA064
- 09.10.2024 12:30 - 15:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
- 10.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
- 15.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen, aloitus luokka SA328
- 16.10.2024 08:30 - 11:45, Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen, aloitus SA150
- 28.10.2024 08:30 - 15:15, Päätösseminaari: Lasten ja nuorten mielenterveden edistäminen KH00ES44-3001
Tavoitteet
• ymmärrät lasten ja nuorten mielenterveyteen yhteydessä olevien tekijöiden moninaisuutta ja eri tekijöiden yhteyksiä toisiinsa
• tunnet lasten ja nuorten mielenterveyspalvelut
• tunnistat lasten ja nuorten mielenterveyteen liittyviä tarpeita ja osaat ohjata heitä mielenterveyttä edistäviin palveluihin
• ymmärrät oppilaitosympäristön merkityksen lasten ja nuorten mielenterveystyössä ja osaat kehittää ympäristöä mielenterveyttä edistävään suuntaan
• osaat kohdata lapsen ja nuoren sekä hänen huoltajansa arvostavasti ja rakentaa heidän kanssaan mielenterveyttä edistävän vuorovaikutussuhteen
Sisältö
• mitkä tekijät ovat yhteydessä lasten ja ja nuorten mielenterveyteen?
• millaisia mielenterveyttä edistäviä palveluita lapsille ja nuorille on tarjolla?
• millaisia vaikutuksia mielenterveyteen yhteydessä olevilla tekijöillä on toisiinsa?
• miten edistän lasten ja nuorten mielenterveyttä oppilaitosympäristöissä?
• miten lasten ja nuorten mielenterveyden tarpeita voi tunnistaa?
• miten kohtaan lapsen/nuoren siten, että vuorovaikutussuhteemme edistää hänen mielenterveyttään?
• miten rakennan arvostavan vuorovaikutussuhteen lapsen/nuoren huoltajien kanssa?
Arviointiasteikko
1-5