Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: KH00EE42-3004

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

26.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services, school wellbeing

Teachers

  • Olli Rissanen

Groups

  • KHSA23SP
    Social Services, school wellbeing, full-time studies
  • 03.09.2024 13:00 - 14:30, Orientaatio: Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 11.09.2024 12:15 - 15:15, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 18.09.2024 12:15 - 15:15, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 24.09.2024 12:30 - 15:30, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 26.09.2024 08:30 - 11:45, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 03.10.2024 12:30 - 15:30, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 08.10.2024 13:00 - 16:00, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 16.10.2024 12:15 - 15:30, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 17.10.2024 08:30 - 11:30, Erityiskasvatus KH00EE42-3004
  • 30.10.2024 12:30 - 16:00, Verkkotentti 30.11..2024: Erityiskasvatus KH00EE42-3004

Objective

You recognise the individual and special needs of children and adolescents.
You are able to support the individual growth and learning abilities of children and adolescents.
You know the service system of special education ranging from early childhood education to secondary school education.
You are able to define the basic concepts and describe professional practices related to special education.
You are able to utilizise family-centred orientation when supporting children.
You know the essential methods of special education.

Content

What kinds of special needs may children and adolescents have?
How can we support the growth and learning abilities of children and adolescents?
What are the characteristics of the special education service system and what legislation and norms direct special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What working methods are primarily used in special education?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla perehdyt lapsen ja nuoren kasvun yksilöllisiin ja erityisiin tarpeisiin koulussa.
Tutustut erityiskasvatuksen palvelujärjestelmään ja ymmärrät kolmiportaisen tuen mallin koulussa.
Perehdyt erityiskasvatuksen peruskäsitteisiin, periaatteisiin ja ammatillisiin käytänteisiin.
Huomioit perhelähtöisyyden erityiskasvatuksen käytännöissä sekä tunnet keskeisiä erityiskasvatuksen työmenetelmiä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Kansainvälinen yhteistyö

Ei kansainvälistä yhteistyötä

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135t opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.