Pelituotanto (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU19-3011
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Henri Brandt
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
- 08.01.2024 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3011
- 25.01.2024 10:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 29.01.2024 10:00 - 13:45, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 05.02.2024 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3011
- 07.02.2024 11:30 - 14:30, Game production GD00CU19-3011
- 14.02.2024 09:00 - 11:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 22.02.2024 10:00 - 14:15, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 04.03.2024 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3011
- 08.03.2024 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 13.03.2024 09:00 - 14:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 20.03.2024 09:00 - 14:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 26.03.2024 08:15 - 11:15, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 03.04.2024 09:00 - 11:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 03.04.2024 12:00 - 14:15, Game production GD00CU19-3011
- 11.04.2024 10:00 - 14:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 12.04.2024 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 19.04.2024 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
- 22.04.2024 10:00 - 14:15, Project feedback: Game production GD00CU19-3011
Tavoitteet
Tunnet ketterät kehittämismenetelmät ja kuinka soveltaa erilaisia projektinhallintatyökaluja (kuten Scrum ja Kanban) pelien kehitysprojekteihin.
Sinulla on perustiedot immateriaalioikeuksista ja tuotesuojasta pelien kehittämisen yhteydessä.
Pystyt tuottamaan tuotantosuunnitelman, joka sisältää aikataulutukset ja budjetit.
Tunnet työsopimukset, lisenssit ja lailliset sopimukset, kuten NDA ja EULA.
Pystyt arvioimaan pelikonseptin liiketoiminnan kannattavuuden ja esittelemään sen muille.
Sisältö
Kuinka luoda tuotantosuunnitelma ja budjetti?
Kuinka seurata pelin tuotantoprosessia ja varmistaa aikataulujen pitävyys?
Kuinka myydä peli-ideaasi?
Mitkä tekijänoikeuslain, tuotesuojan ja sopimusten näkökohdat sinun tulee olla tietoinen omassa tuotantotyössäsi?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat työstävät omaa peliprojektiaan
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.