Siirry suoraan sisältöön

Pelituotanto (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU19-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Henri Brandt

Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät

  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies
  • 08.01.2024 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3011
  • 25.01.2024 10:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 29.01.2024 10:00 - 13:45, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 05.02.2024 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3011
  • 07.02.2024 11:30 - 14:30, Game production GD00CU19-3011
  • 14.02.2024 09:00 - 11:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 22.02.2024 10:00 - 14:15, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 04.03.2024 10:00 - 14:00, Game production GD00CU19-3011
  • 08.03.2024 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 13.03.2024 09:00 - 14:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 20.03.2024 09:00 - 14:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 26.03.2024 08:15 - 11:15, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 03.04.2024 09:00 - 11:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 03.04.2024 12:00 - 14:15, Game production GD00CU19-3011
  • 11.04.2024 10:00 - 14:30, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 12.04.2024 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 19.04.2024 09:00 - 12:00, Studiotime: Game production GD00CU19-3011
  • 22.04.2024 10:00 - 14:15, Project feedback: Game production GD00CU19-3011

Tavoitteet

Tunnet ketterät kehittämismenetelmät ja kuinka soveltaa erilaisia projektinhallintatyökaluja (kuten Scrum ja Kanban) pelien kehitysprojekteihin.
Sinulla on perustiedot immateriaalioikeuksista ja tuotesuojasta pelien kehittämisen yhteydessä.
Pystyt tuottamaan tuotantosuunnitelman, joka sisältää aikataulutukset ja budjetit.
Tunnet työsopimukset, lisenssit ja lailliset sopimukset, kuten NDA ja EULA.
Pystyt arvioimaan pelikonseptin liiketoiminnan kannattavuuden ja esittelemään sen muille.

Sisältö

Kuinka luoda tuotantosuunnitelma ja budjetti?
Kuinka seurata pelin tuotantoprosessia ja varmistaa aikataulujen pitävyys?
Kuinka myydä peli-ideaasi?
Mitkä tekijänoikeuslain, tuotesuojan ja sopimusten näkökohdat sinun tulee olla tietoinen omassa tuotantotyössäsi?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat työstävät omaa peliprojektiaan

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game production required.