Pelimekaniikat ja projektin suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00DT45-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 24
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
- Ankko Parkkinen
- Suvi Pylvänen
- Ivan Lugovoy
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV21SPGame design, full-time studies
- 08.01.2024 10:00 - 16:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 15.01.2024 10:00 - 16:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 23.01.2024 09:00 - 11:00, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 29.01.2024 10:00 - 13:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 29.01.2024 13:45 - 16:45, Workshop: Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 16.02.2024 10:00 - 11:30, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 19.02.2024 10:00 - 14:00, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 22.02.2024 10:00 - 11:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 07.03.2024 12:45 - 16:00, Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 15.03.2024 10:00 - 11:45, Data Driven Workshop – Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
- 25.03.2024 10:00 - 12:00, End of Epic 2: Game mechanics and project planning GD00DT45-3005
Tavoitteet
Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.
Sisältö
Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä.
Opiskelijan valitsema pelisuunnitteluaiheinen kirja.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssi sisältää muutamia työelämän edustajien pitämiä työpajoja ja luentoja.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ei kokeita. Kurssi sisältää viikottaisia tehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu ryhmän tuottamiin töihin sekä yksilön omaan panostukseen.