Skip to main content

Company's visual communication and brand building (5 cr)

Code: MO00ET82-3002

General information


Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

15.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Teachers

  • Tarja Brola

Teacher in charge

Maarit Vahvanen

Groups

  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024
  • 17.01.2024 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3002
  • 31.01.2024 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3002
  • 14.02.2024 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3002
  • 13.03.2024 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3002
  • 27.03.2024 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3002
  • 10.04.2024 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3002
  • 24.04.2024 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3002

Objective

- you understand the importance of a graphic design guide in corporate communications
- you can use communications based on the company’s and customer’s needs
- you understand the meaning of visualisation as a basic element of branding
- you understand the meaning of a brand
- you can develop and build brand for new company
- you can develop a brand

Content

-How to manage the corporate identity of visual communications?
- How to use visual elements?
- How to manage the basics of brand design?
- How to develop a brand?
- How to build brand for new company?

Opiskelumateriaali

Alina Wheeler: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 2017
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan

Opiskelijan työmäärä

5 crs means 135 hours students work

Further information

The course is implemented as online studies and independent work.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.