Skip to main content

Coaching and coaching programme planning (5 cr)

Code: LI00EH63-3002

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Jouni Korhonen
Sami Huoman
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
LISA21SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EH63
No reservations found for realization LI00EH63-3002!

Objective

You know what elements coaching involves.
You can analyse your own coaching competence and coaching philosophy.
You understand the meaning of sport specific analyses in coaching programme planning.
You can make comprehensive and athlete-centred coaching programme plans.

Content

What is the coaching competency model like?
What are your strenghts and development targets as a coach and what factors and points does your coaching base on?
What does sport specific analysis mean, and how is your own sport analysed?
How to plan coaching programmes in an athlete-centred way?

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Go back to top of page