Evidence-based health promotion practice and its development (5 cr)
Code: TE00EM16-3006
General information
- Enrollment
-
14.08.2024 - 08.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Health Care and Emergency Care
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Marja-Liisa Rissanen
- Teacher in charge
- Marja-Liisa Rissanen
- Groups
-
TEKT24SYHealth promotion, master studies
- Course
- TE00EM16
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 29.08.2024 time 08:00 - 09:30 (1 h 30 min) |
Näyttöön perustuva terveyden edistämisen toiminta ja sen kehittäminen TE00EM16-3006 |
B2003_uusikampus
Tietokoneluokka (35)
|
Thu 29.08.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Näyttöön perustuva terveyden edistämisen toiminta ja sen kehittäminen TE00EM16-3006 |
B2003_uusikampus
Tietokoneluokka (35)
|
Thu 31.10.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Näyttöön perustuva terveyden edistämisen toiminta ja sen kehittäminen TE00EM16-3006 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Thu 05.12.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Näyttöön perustuva terveyden edistämisen toiminta ja sen kehittäminen TE00EM16-3006 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
• You can use evidence-based recommendations and systematic information in health-promoting activities
• You can critically evaluate the researched information and understand the steps of producing research evidence
• You are able to analyse the implementation of health-promoting activities based on research evidence
• You know how to develop health-promoting activities based on research evidence
• You are able to apply uniform practices based on research evidence in the development of health-promoting activities
Content
• Sources of research and degree of research evidence
• Criteria and steps for critical evaluation of research evidence
• Evidence-based consistent practices
• Implementation of research evidence for health-promoting activities
Course material
Opintojakson alussa learnissa ilmoitettava ja osin sieltä löytyvä materiaali, johon osa alla luetelluista voi kuulua.
(Bianchi, M., Bagnasco, A., Bressan, V. A. (2018) Review of the role of nurse leadership in promoting and sustaining evidence-based practice. Journal of Nursing Management; 26: 918–932.
Birken, S., Clary, A., Tabriz, A. A., Turner, K., Meza, R., Zizzi, A., Larson, M., Walker, J., Charns, M. (2018) Middle managers´ role in implementing evidence-based practices in health care: a systematic review. Implementation Science; 13: 1-14.
Friesen-Storms, J. H. H., M., Moser, A., van der Loo, S., Beurskens, A. J. H. M. & Bours, G. J. J. W. (2014) Systematic implementation of evidence-based practice in clinical nursing setting: a participatory action research project. Journal of Clinical Nursing 24, 57-68.
Häggman- Laitila, A. (2009) Näyttöön perustuva hoitotyö: systemaattinen katsaus implementointiin. Hoitotiede 21 (4), 24-258.
Korhonen, A., Jylhä, V., Korhonen, T. & Holopainen, A. (2018) Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin. Hoitotyön tutkimussäätiö & Skhole, Nordestedt
Melnyk, B. M., Gallagher-Ford, L., Fineout-Overholt, E., & Long, L. E. (2014) The establishment of evidence-based practice competencies for practicing registered nurses and advanced practice nurses in real-world clinical settings: Proficiencies to improve healthcare quality, reliability, patient outcomes, and costs. Worldviews on Evidence-Based Nursing, 11(1), 5-15.
Stetler, C. B., Ritchie, J. A., Rycroft-Malone, J. & Charns, M. P. (2014) Leadership for evidence-based practice: strategic and functional behaviors for institutionalizing EBP. Worldviews Evidence Based Nursing, 11, 219-226.
Taylor, N., Clay-Williams, R., Hodgen, E., Braithwaite, J. & Groene, O. (2015) High performing hospitals: A qualitative systematic review of associated factors and practical strategies for improvement. BMC Health Services Research, 15 (244), 2-22.
Turpeinen, M. & Koskela I. (2017) Onko pakko? Onko mahdollista? Osataanko? Halutaanko? Uutta toimintamallia käyttöönottamassa organisaation muutostilanteessa. Hallinnon Tutkimus 36 (3), 197-212.)
Ajankohtainen materiaali (tieteelliset artikkelit ja väitöskirjat), joka ilmoitetaan opintojakson alussa
Study forms and methods
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.
Opiskelusi rytmittyy lukujärjestyksen mukaisten luento-opetusten, ryhmätapaamisten ja ryhmissä tai itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson oppimistehtävä tehdään yhteistyössä opiskelijan työelämän yhteyksien kanssa.
Timing of exams and assignments
Kirjallinen tehtävä tulee palauttaa opintojakson toteutusajan aikana
Student workload
135h joka jakautuu 18h kontaktiopetukseen (esim. luennot ja ohjaus ),ryhmätyöskentely ja itsenäinen opiskelu 117h, joka on noin 3 viikkoa kokoaikaista työtä.
Evaluation scale
1-5