Skip to main content

Sports entrepreneurship (5 cr)

Code: LI00EH52-3004

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 17.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Jouni Korhonen
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
LISA22SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EH52

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 11 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 10.04.2024 time 08:15 - 12:00
(3 h 45 min)
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
IOP
Wed 17.04.2024 time 08:15 - 12:00
(3 h 45 min)
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
SA418 Byod-/teorialuokka
Wed 24.04.2024 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004
SA418 Byod-/teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You know what kind of sports companies, products and services there are.
You know the basics of entrepreneurship, company forms and the process of establishing a company.
You can draw up a business plan.

Content

What kind of sports services, products and companies are there on the market?
How do you establish a company and draw up a business plan?
What should be considered when pricing and marketing products?

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Go back to top of page