Sports entrepreneurship (5 cr)
Code: LI00EH52-3004
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 17.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Jouni Korhonen
- Teacher in charge
- Vesa Väänänen
- Groups
-
LISA22SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EH52
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 11 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 10.04.2024 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004 |
IOP
|
Wed 17.04.2024 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Wed 24.04.2024 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3004 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Objective
You know what kind of sports companies, products and services there are.
You know the basics of entrepreneurship, company forms and the process of establishing a company.
You can draw up a business plan.
Content
What kind of sports services, products and companies are there on the market?
How do you establish a company and draw up a business plan?
What should be considered when pricing and marketing products?
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Timing of exams and assignments
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.