Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00EH53-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 17.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
Opettaja
- Jouni Korhonen
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
-
LISA22SPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
- 09.01.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 16.01.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 23.01.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 30.01.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 06.02.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 13.02.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 20.02.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 05.03.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 12.03.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 19.03.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 26.03.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 02.04.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 09.04.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 16.04.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 23.04.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 30.04.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 07.05.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
- 14.05.2024 13:00 - 16:00, Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla LI00EH53-3004
Tavoitteet
- Tiedostat erilaisia digi- ja/tai verkkopalveluja, joilla voit hyödyntää ja monipuolistaa toimintaasi osana työkenttääsi.
- Osaat hyödyntää verkkopedagogiikkaa osana digi- ja/tai verkkopalveluja.
- Osaat hyödyntää palvelumuotoilua digi- ja/tai verkkoratkaisujen suunnittelussa ja kehittämisessä.
- Osaat huomioida sähköisten palvelujen eettisiä ja tietoturvaan liittyviä näkökulmia.
Sisältö
- Mitä digi- ja/tai verkkopalveluja voit hyödyntää työssäsi?
- Miten käytät erilaisia digi- ja/tai verkkopalveluja?
- Miten hyödynnät palvelumuotoilua digipalvelujen tuottamisessa?
- Miten huomioit eettiset ja tietoturva-asiat digitaalisten palvelujen käytössä?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.