Liikuntayrittäjyys (5 op)
Toteutuksen tunnus: LI00EH52-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
Opettaja
- Jouni Korhonen
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
-
LISA23KPLiikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
- 04.09.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 11.09.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 18.09.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 25.09.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 02.10.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 09.10.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 16.10.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 06.11.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 13.11.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 20.11.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 27.11.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 04.12.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
- 11.12.2024 08:15 - 12:00, Liikuntayrittäjyys LI00EH52-3005
Tavoitteet
Tiedät, millaisia alaan liittyviä yrityksiä, tuotteita ja palveluja on.
Tiedät perusteet yrittäjyydestä, yritysmuodoista ja yrityksen perustamisprosessin vaiheista.
Osaat laatia liiketoimintasuunnitelman.
Sisältö
Millaisia liikunta-alan yrityksiä ja -tuotteita on markkinoilla tarjolla?
Miten yritys perustetaan?
Miten liiketoimintasuunnitelma laaditaan?
Mitä tuotteiden hinnoittelussa ja markkinoinnissa tulee ottaa huomioon?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.