Siirry suoraan sisältöön

Kehon rakenne ja toiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH49-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Jouni Korhonen
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
LISA23SP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EH49

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ti 09.04.2024 klo 08:15 - 12:00
(3 t 45 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006
SA424 Teorialuokka
Ti 16.04.2024 klo 08:15 - 12:00
(3 t 45 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006
SA140 Auditorio
Ti 23.04.2024 klo 08:15 - 12:00
(3 t 45 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006
SA424 Teorialuokka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

- Tiedät keskeiset ihmisen elinjärjestelmät ja tuki- ja liikuntaelimistön sekä niiden säätelyn periaatteet kuormituksen aikana.
- Ymmärrät ihmisen elimistön kuormituksesta palautumisen periaatteet.

Sisältö

- Mitkä ovat keskeiset ihmisen elinjärjestelmät ja tuki- ja liikuntaelimistön sekä niiden säätelyn periaatteet kuormituksen aikana?
- Mitkä ovat ihmisen elimistön kuormituksesta palautumisen periaatteet?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Siirry alkuun