Body structure and functions (5 cr)
Code: LI00EH49-3006
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 17.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Jouni Korhonen
- Teacher in charge
- Vesa Väänänen
- Groups
-
LISA23SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EH49
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 11 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 09.04.2024 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 16.04.2024 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006 |
SA140
Auditorio
|
Tue 23.04.2024 time 08:15 - 12:00 (3 h 45 min) |
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006 |
SA424
Teorialuokka
|
Objective
- You know the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion
- You understand the principles of the human body's recovery from exertion
Content
- What are the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion?
- What are the principles of the human body's recovery from exertion?
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Timing of exams and assignments
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.