Skip to main content

Body structure and functions (5 cr)

Code: LI00EH49-3006

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 17.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Jouni Korhonen
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
LISA23SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EH49

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 11 h 15 min.

Time Topic Location
Tue 09.04.2024 time 08:15 - 12:00
(3 h 45 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006
SA424 Teorialuokka
Tue 16.04.2024 time 08:15 - 12:00
(3 h 45 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006
SA140 Auditorio
Tue 23.04.2024 time 08:15 - 12:00
(3 h 45 min)
Kehon rakenne ja toiminta LI00EH49-3006
SA424 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

- You know the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion
- You understand the principles of the human body's recovery from exertion

Content

- What are the main human organ systems and the musculoskeletal system and the principles of their regulation during exertion?
- What are the principles of the human body's recovery from exertion?

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Go back to top of page