Instructing physical exercise (5 cr)
Code: LI00EH46-3009
General information
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
02.09.2024 - 27.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Mika Tenhu
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
-
LISA24SPPhysical Education, full-time studies
- 03.09.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 03.09.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 04.09.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 04.09.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 10.09.2024 10:00 - 11:30, R1&R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 11.09.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 11.09.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 17.09.2024 08:15 - 09:45, R1&R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 18.09.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 18.09.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 24.09.2024 08:15 - 09:45, R1&R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 25.09.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 25.09.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 01.10.2024 08:15 - 09:45, R1&R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 02.10.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 02.10.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 09.10.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 09.10.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 10.10.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 10.10.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 15.10.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 15.10.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 16.10.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 16.10.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 28.10.2024 12:30 - 13:30, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 28.10.2024 13:30 - 14:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 31.10.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 31.10.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 05.11.2024 09:30 - 11:00, R1&R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 06.11.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 06.11.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 12.11.2024 09:30 - 11:00, R1&R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 13.11.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 13.11.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 19.11.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 19.11.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 20.11.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 20.11.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 26.11.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 26.11.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 27.11.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 27.11.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 02.12.2024 12:00 - 13:30, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 02.12.2024 13:30 - 15:00, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 04.12.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 04.12.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 10.12.2024 08:15 - 09:45, R1: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 10.12.2024 10:00 - 11:30, R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
- 11.12.2024 08:00 - 12:00, R1 & R2: Liikunnan ohjaaminen LI00EH46-3009
Objective
You can plan, implement and assess goal-oriented group instruction situations by making use of the theories of sports pedagogy and didactics.
You can plan and implement instruction by accounting for client and instruction arrangement specific factors.
You know how to establish a positive atmosphere in instruction situations.
You are able to use different instruction methods and know the principles of providing feedback.
You can make use of self-reflection and peer feedback in developing your own activities.
Content
How do you make use of the theories of sports pedagogy and didactics in instruction situations?
How do you identify the specific features and needs of different target groups and account for instruction arrangements?
How do you plan goal-oriented instruction situations and how does this show in instruction situations in practice?
How do you establish a positive atmosphere for instruction and learning?
What kind of instruction methods are there? How do you choose methods to support the targets, and how do the methods chosen affect your own activities?
How do you give and receive feedback?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tentit ja muut määräajat
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.