Skip to main content

School wellbeing and working in educational institutions (5 cr)

Code: KH00ES41-3002

General information


Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Hanna-Leena Lipsanen
Olli Rissanen
Groups
KHSA24SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
KH00ES41

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 36 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 04.09.2024 time 10:30 - 13:30
(3 h 0 min)
Aloitus: Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
SA431 Byod-/teorialuokka
Tue 17.09.2024 time 09:00 - 18:00
(9 h 0 min)
Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
Vierailukäynti Mikkelissä
Wed 18.09.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 25.09.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002 Triangelihanke
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 02.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002 Kokemusasiantuntija
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 09.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 16.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 30.10.2024 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
SA431 Byod-/teorialuokka
Wed 06.11.2024 time 10:00 - 16:00
(6 h 0 min)
Lopetus: Kouluhyvinvointi ja oppilaitos toimintaympäristönä KH00ES41-3002
SA431 Byod-/teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You understand the main structure of the Finnish education system.
You are familiar with the educational legislation and the main norms influencing the operation of schools and educational institutions.
You understand the concept of of participation and the significance of participation in school environment.
You are able to support the participation of children and youth.
You understand the significance and possibilities of multi-professional work in school environment.

Content

What is participation and how significant is it in school environment?
How to support the participation of children and youth?
What is the main structure of the Finnish education system?
What educational legislation and norms are there to guide the operation of schools and educational institutions?
What is the significance of multi-professional work in school environment and what possibilities does it offer?

Course material

Learn-alustan materiaali.

Study forms and methods

Opintojaksolla tutustut suomalaiseen koulutusjärjestelmään. Perehdyt keskeiseen lainsäädäntöön, opetussuunnitelmiin ja työtä ohjaaviin asiakirjoihin oppilaitoksissa.
Pohdit moniammatillisen työskentelyn mahdollisuuksia oppilaitoksissa. Kartoitat millaisia tehtäviä ja rooleja eri toimijoilla/ammattilaisilla on oppilaitosympäristössä hyvinvoinnin edistämiseksi.
Tunnet koulu- ja oppilaitosnuorisotyön keskeiset periaatteet.

RDI and work-related cooperation

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135t opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.

Go back to top of page