Palvelun testaus ja tuotteistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: PY00CX65-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.08.2023 - 15.09.2023
Ajoitus
04.09.2023 - 18.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
12 - 25
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Mari Hämäläinen
Vastuuopettaja
Mari Hämäläinen
Ryhmät
-
PAKV22SYPalvelumuotoilu, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat mallintaa palvelukonseptin erilaisia mallintamistapoja hyödyntäen.
Osaat arvioida suunnitelmaa yhdessä eri sidosryhmien kanssa erilaisia yhteiskehittämisen menetelmiä hyödyntäen.
Osaat kerätä ja analysoida palautetta eri sidosryhmiltä, ja kehittää palvelua sen pohjalta edelleen.
Osaat tuotteistaa palvelun lanseerausta varten.
Sisältö
Kuinka palvelukonsepti voidaan mallintaa?
Miten palvelukonseptia voidaan testata, arvioida ja kehittää edelleen eri sidosryhmien kanssa?
Kuinka palvelu tuotteistetaan?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali jaetaan opintojakson Learn-alustalla opintojakson aikana.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
lähiopetus työjärjestyksen mukaisesti, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI- ja työelämäyhteistyö mahdollinen oppimistehtävän kautta.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ei tenttiä, oppimistehtävät suoritetaan annettuun määräaikaan mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopisteen opintojakso, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 työtuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelukonseptin mallinnut
Palvelukonseptin testaus, arviointi ja kehittääminen edelleen eri sidosryhmien kanssa
Palvelun tuotteistetaminen
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteena oppimistehtävät