Lasten ja nuorten jalkaterapia (5 op)
Toteutuksen tunnus: JT00DL07-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Jalkaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Laura Saar
- Marjo Heikkilä
Ryhmät
-
JTSA22SMJalkaterapeutti, monimuoto
Tavoitteet
Osaat kohdata lapsen ja nuoren jalkaterapian asiakkaana
Tiedät tavallisimmat lasten ja nuorten alaraajaongelmat
Tiedät jalkaterapian keinot lasten ja nuorten yleisimmissä alaraajaongelmissa
Tunnet yleisimmät kehitysvammat jotka vaikuttavat lasten alaraajojen kehitykseen ja toimintaan.
Sisältö
Miten kohtaat lapsen ja nuoren jalkaterapian asiakkaana?
Mitkä ovat tavallisimmat lasten ja nuorten alaraajaongelmat ja miten hyödynnät jalkaterapian keinoja niiden hoidossa?
Miten yleisimmät kehitysvammat vaikuttavat alaraajojen kehitykseen ja toimintaan?
Opiskelumateriaali
Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien palautukset ja tentin ajankohta sovitaan orientaatiotunneilla.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27h = 135h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa
Esitietovaatimukset
Työelämäharjoittelu I ja II