Skip to main content

Podiatry for children and adolescents (5 cr)

Code: JT00DL07-3004

General information


Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

01.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Podiatry

Teachers

  • Anni Issakainen
  • Marjo Heikkilä

Groups

  • JTSA22SM
    Podiatry, part-time studies
  • 22.08.2024 14:15 - 15:45, Orientaatio: Lasten ja nuorten jalkaterapia JT00DL07-3004

Objective

You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.

Content

How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?

Opiskelumateriaali

Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautukset ja tentin ajankohta sovitaan orientaatiotunneilla.

Opiskelijan työmäärä

5 x 27h = 135h

Further information

Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa

Qualifications

Clinical practice I and II