Podiatry for children and adolescents (5 cr)
Code: JT00DL07-3004
General information
- Enrollment
-
08.04.2024 - 21.04.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 1 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 22.08.2024 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Orientaatio: Lasten ja nuorten jalkaterapia JT00DL07-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are able to meet children and young people as clients.
You know children’s and young people’s typical foot problems.
You know the methods of podiatry for children and young people with the most common foot problems.
You know the most common disabilities that affect the development and function of the lower limbs.
Content
How do you meet children and young people as clients?
What are the most common problems in the lower limbs of children and young people, and how do you treat them?
How do the most common developmental disabilities affect the development and function of lower limbs?
Course material
Learn-materiaali
Stolt,Minna , t., Lepistö, J., Saarikoski, R. & Väyrynen, P. 2021. Jalkaterveys. 12. uud. p. HELSINKI: Duodecim.
Haataja, L., Rantala, H., Pihko, H. & Alén, R. 2014. Lastenneurologia. [Helsinki]: Kustannus Oy Duodecim.
Opinnäytetyöt
Timing of exams and assignments
Tehtävien palautukset ja tentin ajankohta sovitaan orientaatiotunneilla.
Student workload
5 x 27h = 135h
Further information
Opintojakso sisältää mahdollisesti työelämäyhteistyötä, jonka vuoksi aikatauluihin voi tulla muutoksia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opiskelija suorittaa hyväksytysti oppimistehtävät, tentit sekä käytännön harjoitukset.
Arviointikehikko, valmistumisvaihe:
a) käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
b) arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
c) työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
d) arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa
e) valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
f) edistää ryhmän tavoitteellista toimintaa
g) edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa
Qualifications
Clinical practice I and II