Skip to main content

Intensive course in Swedish (3 cr)

Code: VV00BH03-3240

General information


Enrollment

21.08.2023 - 01.09.2023

Timing

11.09.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

3 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Yhteisten opintojen koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish
  • Svenska

Seats

20 - 240

Teachers

  • Riitta Savolainen

Teacher in charge

Riitta Savolainen

Groups

  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024

Objective

You revise the basics and key structures of Swedish that are most relevant in the communication situations of working life and different professions. You can use different tools for learning Swedish and improve your skills in studying languages.

Content

What are the key structures of Swedish that you need in your work?
How do you respond in typical communication situations?
What kind of tools can you use in studying Swedish?
How do you develop your language learning skills?

Opiskelumateriaali

Opettajan kokoama materiaali Learnissa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso etenee opintojakson alussa annetun aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla kerrataan ruotsin perusrakenteita ja sanastoa sekä kootaan työelämässä tarvittavaa oman alan sanastoa.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso etenee viikkoaikataulun mukaisesti ja kaikki tehtävät on suoritettava opintojakson toteutusaikana.

Opiskelijan työmäärä

3 opintopistettä vastaa noin 80 tuntia opiskelijan työtä.

Further information

Tämä on ruotsin tehovalmennuksen verkkototeutus.

Aloitusinfo pidetään viikolla 37. Tukipajoja järjestetään noin kerran kuukaudessa.
Aloitusinfoon ja tukipajoihin on vapaaehtoinen osallistuminen.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Qualifications

If your result in the entrance level test of Swedish resulted in a recommendation to attend the course of Intensive course of Swedish, you must complete the course or acquire equivalent skills independently.