Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: AV00ET25-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

06.02.2024 - 30.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 100

Koulutus

  • Avoin ammattikorkeakoulu
  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Jukka Selin

Vastuuopettaja

Jukka Selin

Ryhmät

  • VV2022-2023
    Valinnaiset opinnot 2022-2023

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin ja Unity-pelimoottoriin hieman laajemmin ja
toteuttaa Unity -pelimoottorin avulla ensisijaisesti 3D-pelejä ja erilaisten 3D-kohteiden pelillistämisiä.

Sisältö

• Tarvittaessa Unity-pelimoottorin ja C#-ohjelmointikielen kertausta
• 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• Hieman pelillistämisestä

Opiskelumateriaali

Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

Opiskelijan työmäärä

5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskeljijan työtä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskelijoille 200 paikkaa
CampusOnlineopiskeljoille 50 paikkaa
Tutkinto-opiskeljoille 10 paikkaa

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Esitietovaatimukset

Peliohjelmoinnin perusteet jollain pelimoottorilla (esim. Unity).