Safety and security in supply chains (5 cr)
Code: LO00EB59-3009
General information
Enrollment
18.03.2024 - 28.03.2024
Timing
01.05.2024 - 31.08.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Logistics and Marine Technology
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 200
Teachers
- Raimo Päivärinta
Teacher in charge
Raimo Päivärinta
Groups
-
VV2024-2025Optional studies 2024-2025
Objective
You are aware of the material and personal security risks and threats related to the logistics of the entire supply chain.
You are able to apply security-enhancing principles and practices in supply chain planning.
Content
What must be considered in the safety and security of supply chains?
How can you improve supply chain security against loss, damage, and criminal actions?
Opiskelumateriaali
Kaikki kurssin materiaali on kurssialustalla, ei tarvita muita lähteitä.
Yksilölliset oppimisväylät
Tutkinto-opiskelijat voivat hyödyntää kurssin täydentävissä opinnoissa osana tutkintoa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Koko kurssi toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Kurssin voi suorittaa omaan tahtiin aikaikkunassa 01.05.2024 - 31.08.2024, rajoituksia aikataulussa ei muuten ole mutta suoritusjärjestys on määritelty.
Kansainvälinen yhteistyö
ei
Opiskelijan työmäärä
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä, eli työmäärä tällä opintojaksolla on 135 tuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Kurssi koostuu eri aiheiden moduuleista ja kurssi etenee loogisessa järjestyksessä. Kun olet suorittanut ensimmäisen osion kokonaisuudessaan seuraava avautuu automaattisesti, muita suoritusjärjestyksiä ei ole.
Further information
Opintojakso on tarjolla:
Avoimen AMKin opiskeljoille: 50 paikkaa
CampusOnlineopiskeljoille: 30 paikkaa
Tutkinto-opiskelijoille: 100 paikkaa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
The student is able
a. use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations
c. work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field
g) apply critically the ethical principles of the professional field in different situations