Storytelling and branding in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU72-3007
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 30.04.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Hanna Ukkola
- Marjut Kasper
- Teacher in charge
- Hanna Ukkola
- Groups
-
MRMI23KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRKT22SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU72
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 6 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 14.01.2025 time 16:30 - 17:15 (0 h 45 min) |
Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007 |
Opintojakson yhteinen aloitus & orientaatioluento. Teams- linkki löytyy Learn- alustan etusivulta ja Learn- alusta avautuu sinulle automaattisesti.
|
Tue 21.01.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 28.01.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 04.02.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 11.02.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 05.03.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 18.03.2025 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Tarinallistaminen ja brändäys matkailu- ja ravitsemisalan palveluissa MR00DU72-3007 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You expand your understanding of storytelling.
You understand the meaning of storytelling as part brand creation.
You can draw up a brand vision and make use of it.
You are able to develop services through storytelling.
Content
What are the key concepts of stories and brands?
How can you improve the competitiveness of companies by storytelling?
How can you develop brands by storytelling?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Course material
Opintojaksolla käytettävät opiskelumateriaalit löydät Learn alustalta.
Lisäksi opintojaksolla käytetään seuraavia kirjoja, jotka ovat e-kirjoina saatavilla
Ruokolainen,P. 2020. Brändikäsikirja. Kauppakamari
Viita,H.2020. Arvoa liiketoimintaan. Brändin lanseeraus vuodessa.
Kalliomäki, A. 2014. Tarinallistaminen. Palvelukokemuksen punainen lanka.
Rauhala,M.2015. Storytelling työkaluna.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan verkossa. Opintojakso pitää sisällään aloitusinfon, joka tallennetaan. Lisäksi opintojaksolla on teemapohjaisia verkkotunteja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Verkkotunneilla vierailee myös yrityselämän edustaja, joka on hyödyntänyt tarinallistamista.
Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Brändi 2op ja Tarinallistaminen 3op. Tarkempi kuvaus kohdassa toteutuksen osat.
Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä Tuohta tarinoista-hankkeen kanssa.
https://www.xamk.fi/hanke/tuohta-tarinoista/
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla on kaksi arvioitavaa oppimistehtävää.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/paritöinä. Tehtävät tulee palauttaa 30.4.2025 mennessä.
International cooperation
Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Course part description
Opintojakso on jaettu neljän eri teeman alle
1. Brändi käsitteenä
2. Brändin luominen
3. Tarinallistaminen käsitteenä
4. Tarinan luominen
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää oppimistehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.
Opintojakson arviointiasteikko: 1–5.