Customer-oriented productization in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU59-3010
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 09.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Sirpa Sahinjoki
- Teacher in charge
- Sirpa Sahinjoki
- Groups
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU59
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 3 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 17:45 - 18:45 (1 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen tuotteistaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU59-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 03.02.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen tuotteistaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU59-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 10.02.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Asiakaslähtöinen tuotteistaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU59-3010 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You can:
- find out the needs of different customer groups in hospitality business.
- identify different steps of productization in hospitality management and pay attention to the requirements of legislation.
- produce services according to the concepts of productization in a sustainable way.
- use the methods of service design as part of productization.
- network with professionals and companies of different fields.
Content
Which are the key concepts of productization?
What kind of process is productization?
What kind of requirements of legislation does productization include?
How to collect customer information and involve customers in development?
How to use the key concepts and methods when producing customer-oriented services?
How to work together with customers, users and target groups in the service design process?
How to plan, produce and evaluate productization?
Course material
Learnissa olevan verkkoaineiston lisäksi: Apunen, A. 2020. Haastajasta hittipalveluksi: Tuotteista ideastasi menestyjä. Helsinki: Alma Talent. (e-kirja, äänikirja) Tonder, M. 2013. Ideasta kaupalliseksi palveluksi: Matkailupalvelujen tuotteistaminen. Helsinki: Restamark. Tuulaniemi, Juha. 2011. Palvelumuotoilu. Palvelumuotoilu | Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu | Xamk Kaakkuri (finna.fi)
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan pääasiassa aikaan sitomattomana verkko-opetuksena, mutta se sisältää myös 2-3 kpl aikaan sidottuja etäopetuskertoja. Osallistuminen etäopetuskerroille on vapaaehtoista. Opintojaksoon liittyy kaikille vapaaehtoinen aloitustapaaminen, joka nauhoitetaan. Nauhoite tallenne tulee Learn alustalle. Opettajan ohjausta on saatavilla etäopetuskertojen yhteydessä ja sähköpostilla tarvittaessa.
Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Etäopetuskerrat toteutetaan pääsääntöisesti klo 16.30 alkaen. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
Opintojaksolla on arvioitavia tehtäviä ja ne tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä. Tehtävät ovat ohjeineen opintojakson Learn-alustalla ja ne esitellään tarkemmin opintojakson alkaessa. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee työelämän edustaja.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä. Työelämätehtävä tarkennetaan tarkemmin opintojakson alkaessa. Työelämä tehtävän voi tehdä myös omalle työpaikalle.
Timing of exams and assignments
Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät ja muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä. Tarkemmat päivämäärät tehtävien palautuksiin esitellään opintojen alkaessa.
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
International cooperation
Opintojaksolla ei ole erikseen määriteltyä kv-yhteistyötä.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n. 3 t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 132 t itsenäisesti tai ryhmässä työstettäviä oppimistehtäviä.
Course part description
Opintojakson teemat ovat: asiakaslähtöisen tuotteistamisen keskeiset käsitteet,
asiakaslähtöisen tuotteistamisen prosessi, tuotteistamisen lainsäädäntövaatimuksia, asiakastiedon kerääminen ja asiakkaiden osallistaminen,
palvelumuotoilun käsitteet ja -menetelmät asiakaslähtöisten tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä, palvelumuotoilun prosessit ja niiden toteutus käytännössä ja arviointi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Tarkempi arviointi esitellään opintojakson alkaessa.