Digital communication in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU66-3005
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.09.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Hanna Ukkola
- Teacher in charge
- Hanna Ukkola
- Groups
-
MRMI23KVTourism and Service Business, online studies
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU66
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 8 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 04.09.2025 time 18:15 - 19:00 (0 h 45 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 10.09.2025 time 16:00 - 17:00 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 22.09.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 29.09.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 06.10.2025 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 13.10.2025 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 03.11.2025 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 12.11.2025 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Mon 17.11.2025 time 17:00 - 18:00 (1 h 0 min) |
Digiviestintä matkailu- ja ravitsemisalan menestystekijänä MR00DU66-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You can describe the role of digital communication in hospitality business communication.
You can describe the possibilities of digital communication as a success factor of hospitality business.
You can apply the theories and models of digital communication to the development of hospitality business.
You can plan, implement and develop digital communication in hospitality business.
Content
How is digitalization involved in hospitality business communication, its planning, implementation and evaluation?
How can digital communication improve hospitality business?
Which are the main methods to plan, implement and develop digital communicaiton in hospitality business?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Course material
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Juholin, E. 2022. Communicare! : ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun
Study forms and methods
Opetus tapahtuu kokonaan verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Timing of exams and assignments
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka esitellään opintojakson alussa.
Tehtävissä mukana on erilaisia keskustelutehtäviä sekä laajempia oppimistehtäviä.
Opintojakson tehtävät voit suorittaa itsenäisesti, vaihtoehtoisesti osan tehtävistä voit tehdä parin kanssa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Course part description
Opintojakso on jaettu viiden eri teeman alle:
1. Mitä on digiviestintä?
2. Tehtävät & kanavat
3. Digiviestinnän mallit
4. Kilpailukeinot
5. Trendit, tulevaisuus & tekoäly
Jokaisesta teemasta löydät aiheeseen liittyvän teemaluennon, teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla.
Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioidaan tehtävien perusteella asteikolla 1-5.
Opiskelija osaa
* käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
* arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
* työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
* arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
* valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
* soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.