Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU58-3012
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
27.10.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
- Opettajat
- Hanna Ukkola
- Vastuuopettaja
- Hanna Ukkola
- Ryhmät
-
MRKT24SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
- Opintojakso
- MR00DU58
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 4 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 28.10.2025 klo 16:30 - 17:15 (0 t 45 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ti 04.11.2025 klo 16:30 - 17:30 (1 t 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 13.11.2025 klo 16:00 - 17:00 (1 t 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ke 26.11.2025 klo 16:30 - 17:30 (1 t 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 27.11.2025 klo 16:30 - 17:30 (1 t 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opetus tapahtuu kokonaan verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään neljä erilaista oppimistehtävää.
Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta ja asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teemaluennon, teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.