Digital marketing in hospitality services (5 cr)
Code: MR00DU58-3012
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
27.10.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Hanna Ukkola
- Teacher in charge
- Hanna Ukkola
- Groups
-
MRKT24SVTourism and service business, online studies
- Course
- MR00DU58
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 4 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 28.10.2025 time 16:30 - 17:15 (0 h 45 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 04.11.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Thu 13.11.2025 time 16:00 - 17:00 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Wed 26.11.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Thu 27.11.2025 time 16:30 - 17:30 (1 h 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointi MR00DU58-3012 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.
Content
What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?
Course material
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Study forms and methods
Opetus tapahtuu kokonaan verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla tehdään neljä erilaista oppimistehtävää.
Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Course part description
Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta ja asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teemaluennon, teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.