Physical education (5 cr)
Code: YP00DU12-3015
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.01.2025 - 30.04.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Lassi Pöyry
- Teacher in charge
- Lassi Pöyry
- Groups
-
YPMI24SPCivic Activities and Youth Work, fulltime studies
- Course
- YP00DU12
Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 43 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 13.01.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Mon 20.01.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Fri 07.02.2025 time 11:30 - 14:30 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Mon 10.02.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Tue 18.02.2025 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Mon 03.03.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus SAIMAA STADIUMI |
|
Tue 11.03.2025 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Wed 12.03.2025 time 12:00 - 16:30 (4 h 30 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
Työelämäprojekti YWIS Kampuksella
|
Thu 20.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Mon 24.03.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
D127
Teorialuokka
|
Mon 31.03.2025 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus Saimaa Stadiumi |
|
Thu 10.04.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Mon 14.04.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
D128
Teorialuokka
|
Tue 29.04.2025 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Liikuntakasvatus YP00DU12-3015 |
E208
Teorialuokka
|
Objective
You are able to justify the importance of physical exercise for individuals’ growth and development and for the wellbeing of communities.
You know the major theoretical framework of physical education and how to apply it to achieve social and ethical education objectives.
You are able to plan, organize, instruct and evaluate physical education sessions in different environments.
You recognize different manifestations of young people’s sports culture and gain experience in new kinds of sports.
Content
What theoretical models can be used to explain the variety of different individuals’ physical activity behavior and their relationship to physical activity overall?
How can you use physical education instruction methods and sport environments to achieve different educational objectives?
What kind of know-how do you have of physical education instruction, and how do you identify your development needs?
Course material
Suomeksi
Opintojakson luentojen ja demojen materiaalit opettaja jakaa lähijaksolla.
Keskeinen teos:
Jaakkola, Liukkonen & Sääkslahti (toim.) 2017. Liikuntapedagogiikka. Ps-kustannus: Jyväskylä.
(Kirjasta voi hyödyntää myös vanhempaa painosta 2013.)
Tukimateriaalia:
- Heikinaro-Johansson, P., Huovinen, T. & Kytökorpi, L. 2003 (tai 2007). (toim.)Näkökulmia liikuntapedagogiikkaan. Helsinki: WSOY.
- Autio, T. & Kaski, S. 2005.Ohjaamisen taito. Liikunta tukemassa lapsen ja nuoren kasvua. Helsinki: Edita.
- Zimmer, R. 2001.Liikuntakasvatuksen käsikirja. LK-kirjat: Helsinki.
- Mosston, M. & Ashworth, S. 2002.Teaching Physical Education. San Francisco: Benjamin Cummings.
Study forms and methods
Opintojakso koostuu lähiopetuksesta, tentistä ja ohjaustehtävistä.
Työskentelytapoja ovat: Demonstraatio, Luento, Ohjatut harjoitukset, Raportin kirjoittaminen, Tenttiin lukeminen ja muu lukeminen.
Teorialuennoilla perehdytään erityisesti liikuntaan aktivoimiseen ja liikuntasuhteen rakentumiseen.
Käytännön toiminnallisilla demoilla liikutaan myös omien mahdollisuuksien mukaan jonkun verran itse.
Opintojaksolla hyödynnetään Mikkelin liikuntaympäristöjä, esimerkiksi Saimaa Stadiumia.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä Juvenian YWIS-Youth Work in Schools hankkeen kanssa.
Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat "Outdoor activities in Finnish winter landscape" työpajan kansainvälisille vieraille.
(Saimaanportin yhtenäiskoulu)
Timing of exams and assignments
Ma 10.3 - pe 14.3 aikavälillä osallistumme YWIS-hankkeen seminaarin toiminnallisten osuuksien järjestelyihin.
Ke 12.3 Talviliikunta-aktiviteettien ohjaus Saimaanportin koulun piha-alueella
Opintojakson tentti järjestetään opintojakson lopussa, huhtikuun kahden viimeisen viikon aikana.
International cooperation
Opintojaksolla tehdään yhteistyötä Juvenian YWIS-Youth Work in Schools hankkeen kanssa.
Opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat "Outdoor activities in Finnish winter landscape" työpajan kansainvälisille vieraille.
(Saimaanportin yhtenäiskoulu)
Student workload
Lähiopetus 2 op
Haastattelutehtävä 1 op
Ohjauksellisen tehtävän suunnittelu ja toteutus 1 op
Tentti 1 op
Course part description
Opintojakson koostuu seuraavista osioista:
- Lähiopetus, n. 50h
- Valitulle henkilölle toteutettu teorian ohjaama haastattelutehtävä (palautus vko 8 lopussa)
- Ohjaustehtävän toteutus hankeyhteistyössä vkolla 11.
- Tentti vkolla 17
Further information
Opintojaksolla on mahdollisuuksien mukaan myös joitakin teoriaa avaavia toiminnallisia osuuksia.
Näihin jokainen osallistuu yksilöllisten mahdollisuuksiensa mukaan.
Liikunnallinen suorittaminen ei ole opintojaksolla arvioitava tekijä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnissa sovelletaan opintojen alkuvaiheen arviointikriteerejä.
Qualifications
Basic skills in instructing a group.