Community educator as a societal influencer (5 cr)
Code: YP00DU24-3011
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
01.03.2025 - 30.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge
Mirka Lähdeniemi
Groups
-
YPKV24KMYhteisöpedagogi, päivätoteutus (nuorisokasvatus ja nuorisotyö)
- 07.04.2025 12:30 - 16:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3011
- 08.04.2025 12:30 - 16:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3011
- 12.05.2025 09:00 - 17:00, Yhteisöpedagogi yhteiskunnallisena vaikuttajana YP00DU24-3011
Objective
You recognise the potentials for social influence.
You identify the national and local structures, actors, objectives and programmes of youth policy.
You are able to act as a social influencer.
You can promote young people's opportunities to contribute and influence society.
Content
What are the starting points and objectives of youth policy?
What are the national and local structures, actors, objectives and programmes of youth policy?
What is the content of the programmes for the wellbeing of young people?
What is the role of youth policy in youth education?
How can community educators contribute to the wellbeing of young people?
How do you take advantage of young people's influence channels in strengthening their participation?
Opiskelumateriaali
Valtakunnallinen lapsi- ja nuorisopolitiikan ohjelma 2024-2027. OKM.
Pekkarinen E, & Myllyniemi S. (toim.) 2018. Vaikutusvaltaa Euroopan laidalla. Nuorisobarometri 2018.
Paakkunainen K. & Mykkänen, J. (toim.) 2021. Nuorisopolitiikka ja poliittinen nuoriso: objekteista subjekteiksi
Ajankohtaiset julkaisut ja nettilähteet teemoihin liittyen. Opintojakson opetusmateriaali Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Vaihtoehto 1. KONTAKTIOPETUS VERKOSSA JA LÄHINÄ
Kontaktiopetuspäivät koostuvat luennoista, yhteistoiminnallisesta oppimisesta sekä vierailijoista. Itsenäinen osuus oppimistehtävinä.
Opintojakso sisältää ennakkotehtävän, jonka opiskelija saa 1.3. se pitää olla tehtynä ensimmäiseen kontaktioetuspäivään (7.4.) mennessä.
7.4. 4h, teams-kontaktiopetus verkossa
8.4. 4h, teams-kontaktiopetus verkossa
12.5. 8h, Kouvolan kampuksella lähiopetuksessa
Läsnäolo kaikilla kerroilla välttämätön tässä vaihtoehdossa.
Oppimistehtävät tulee olla palautettu 30.5. mennessä
Vaihtoehto 2. ITSENÄINEN VERKKOTOTEUTUS
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti verkkoympäristössä, josta löytyvät vaadittavat tehtävät ja materiaalia. Tehtävät voi tehdä omaan tahtiin aikavälillä 1.3.-30.5.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan 1.3.-30.5. aikana. Kontaktiopetus sisältää ennakkotehtävän, jonka tulee olla tehtynä 7.4. tapaamiseen ja välitehtävän, joka tulee olla tehtynä 12.5. tapaamiseen mennessä. Loput opintojakson itsenäiset tehtävät tulee palauttaa 30.5. mennessä.
Itsenäisellä verkkototeutuksella voit tehdä tehtävät omaan tahtiin 30.5. mennessä.
Opiskelijan työmäärä
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Kontaktiopetus verkossa ja lähinä sisältää 8 h verkossa tapahtuvaa kontaktiopetusta ja yksi lähipäivä Kouvolassa 8h. Yhteensä 16 h. Itsenäistä opiskellua 119h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen kontaktiopetuksessa edellyttää 100% paikallaoloa lähikontaktissa ja tehtävien hyväksyttyä suorittamista määräajassa. Itsenäinen suoritus verkkoympäristössä edellyttää tehtävien hyväksyttä suorittamista määräajassa
Opintojakson arviointiasteikko: 1–5.