Skip to main content

Dialogic encounters in education and guidance work (5 cr)

Code: YP00FF85-3001

General information


Enrollment
14.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 23.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Sari Miettinen
Teacher in charge
Sari Miettinen
Groups
YPMI25KV
Civic Activities and Youth Work, online studies
Course
YP00FF85

Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 20.01.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Dialoginen kohtaaminen kasvatus- ja ohjaustyössä YP00FF85-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 05.02.2025 time 17:00 - 19:00
(2 h 0 min)
Dialoginen kohtaaminen kasvatus- ja ohjaustyössä YP00FF85-3001
Oppimispaja
Mon 10.02.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Dialoginen kohtaaminen kasvatus- ja ohjaustyössä YP00FF85-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 19.02.2025 time 17:00 - 19:00
(2 h 0 min)
Dialoginen kohtaaminen kasvatus- ja ohjaustyössä YP00FF85-3001
Oppimispaja
Mon 10.03.2025 time 08:00 - 12:00
(4 h 0 min)
Dialoginen kohtaaminen kasvatus- ja ohjaustyössä YP00FF85-3001
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You know the values that appreciative encounters base on.
You understand the basic principles of professional interaction.
You identify the characteristics of genuine dialogue and the special features of meeting different groups of people.

Content

What factors make up professional interaction?
What is meant by appreciative encounters?
How does dialogue differ from ordinary conversation?
How can dialogue be achieved in online encounters?
What kind of methods can be used to facilitate dialogic encounters?

Course material

VARSTA, A. ; RAIVIO, A-M. & RUOTSALAINEN, T. (TOIM.) 2021 Kohtaatko ihmisiä uralla? Voimavaraistava ohjausote. Helsinki: Metropolia.

HÄKLI , J. ;KALLIO, K.P & KORKIAMÄKI, R. (TOIM.) Myönteinen tunnistaminen. Helsinki: Nuorisotutkimusverkosto.

SEIKKULA, J. 2023. Dialogi parantaa -mutta miksi?

KAikki opintojaksolla tarvittava materiaali löytyy verkkoalustalta.

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opetuksena ja se sisältää aikaan sidottuja etäopetuskertoja. Osallistuminen etäopetuskerroille on välttämätöntä. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
Opetus koostuu opettajan luennoista ja opiskelijoiden tekemistä harjoitteista oppimistiimeissä sekä itsenäisistä tehtävistä ja tentistä. Opintojaksolla käytetään myös mahdollisuuksien mukaan vierailijoita työelämästä.
Etäopetuskertojen lisäksi opiskelija voi osallistua vapaaehtoiseen oppimispajaan, jossa opettajan ohjauksessa käydään tarkemmin läpi opintojaksoon kuuluvia tehtäviä.
Opiskelussa hyödynnetään Learn-ympäristöä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Arvioitavat oppimistehtävät ilmoitetaan opintajakson alussa ja ne palautetaan sovitussa aikataulussa.
Opintojakson toteutus ajoittuu tammi-maaliskuulle 2025. Opintojakson lopulla suoritetaan yksilötentti verkossa. Opiskelija saa tehtävistä joko kirjallisen tai numeerisen palautteen.
Opiskelijalla on mahdollisuus hakea osaamisen tunnustamista opintojaksosta joko kokonaan tai osittain.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla pyritään hyödyntämään työelämävierailijoita.
Lisäksi opintojaksolla tehdään harjoitteita, jotka perustuvat työelämästä nousseisiin esimerkkeihin.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla suoritetaan tehtäviä ja harjoitteita opintojakson eri vaiheissa. Opintojakson
päätteeksi tehdään verkkotentti.

International cooperation

Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja
aiemmasta osaamisesta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen arviointi perustuu yksilö ja ryhmätehtäviin sekä opintojakson lopussa pidettävään tehttiin. Sitoutuminen opintojakson tehtäviin vaikuttaa arvosanaan.

Go back to top of page