Methods of preventive work among children, youth and families (5 cr)
Code: SO00AD47-3020
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
27.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Karoliina Rötkö
- Tia-Marika Sohlman
- Teacher in charge
- Karoliina Rötkö
- Groups
-
SOKT23KMSocial services, part-time studies
-
SOMI23KMSocial Services, part-time studies
- Course
- SO00AD47
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 27.01.2025 time 10:00 - 13:00 (3 h 0 min) |
Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3020 |
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
|
Thu 20.02.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3020 |
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
|
Mon 10.03.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3020 |
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
|
Mon 07.04.2025 time 10:00 - 12:00 (2 h 0 min) |
Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3020 |
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
|
Objective
You know the basics, targets and working methods of preventive work among children, youth and families.
You become familiar with the legislation of preventive work among children, youth and families.
You can recognize resources and challenges in the growth and everyday environments of children and youth.
You can use preventive and multidisciplinary work while working with families.
You can use preventive methods in preventive work among children, youth and families.
Content
What are the basics, targets and working methods of preventive child care?
What is the legislation of preventive childcare?
How to identify resources and challenges in the growth and growth environment of children, youth and families?
How do you use preventive and multidisciplinary working methods while working with families?
How to use preventive methods in preventive child care?
Course material
Opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa. Oppimispäiväkirjan osuuteen liittyy itseäistä tiedonhakua erillisen tehtävän ohjeistuksen mukaisesti. Kukin syventyy oppimispäiväkirjassa johonkin valitsemaan/ itseään kiinnostavaan teemaan ja hakee siihen liitttyvää oheismateriaalia tehtävään.
Study forms and methods
Etäopetuskerroilla edellytetään aktiivista osallistumista .
Osallistuminen etäopetuskerroille on välttämätöntä.
Opettajan ohjausta on saatavilla etäopetuskertojen yhteydessä.
Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä.
Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä.
Opiskelua rytmittävät itsenäisesti/ pienryhmässä tehdyt oppimistehtävät. Opintojakson lopussa palautetaan oppimispäiväkirja, joka rakentuu etätapaamisten.sekä ennakkotehtävien siältöihin ja niihin liitettävään teoriaan.
Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Opintojaksolla voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa/ opiskelijoiden pienryhmässä tapahtuvaa työskentelyä. Opintojakson yhteiseen aikaan sidotut päivämäärät ovat lukujärjestyksessä (4 kpl).
Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Webinaarit ja niihin liittyvät ennakkotehtävät 2 op ja Oppimispäiväkirja 3 op. Tarkempi kuvaus kohdassa toteutuksen osat.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee työelämäedustajia ehkäisevän työn eri sektoreilta.
Opintojakson oppimistehtävävässä on mahdollista hyödyntää työelämän toimeksiantoja.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla suoritetaan ennakkotehtäviä, välitehtäviä sekä opintojakson lopussa palautetaan oppimispäiväkirja. Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä. Opintojakson ennakkotehtävät sekä välitehtävät oppimistehtävät arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti/ hyväksytty/ täydennettävä/ hylätty. Oppimispäiväkirja 3 op arvioidaan erillisten kriteerien mukaisestu/ asteikolla 0-5. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
International cooperation
Ei etukäteen tiedossa olevaa kv yhteistyötä. Mahdollisuuksien mukaan voidaan hyödyntää joissain yksittäisesssä webinaarissa kv vierailijaa, jos ilmenisi aihepiiriin sopiva ja luonteva kytkös.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n.12 t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja niihin liittyvää ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 123 t itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä/ pienryhmässä tapahtuvia tehtäviä.
Course part description
Webinaarit ja niihin liittyvät ennakkotehtävät sekä niiden välissä olevat välitehtävät 2 op.
Oppimispäiväkirja 3 op
Further information
Webinaarien ajankohdat löytyvät lukujärjestyksessä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Ilmoita opintojakson arviointiasteikko: Oppimispäiväkirja 3 op 1–5 / Ennakkotehtävät & välitehtävät hyväksytty/hylätty.
Qualifications
Knowledge base and work orientation, Professional interaction,
Counselling work with children and families