Well-being from the visual arts to the social sector (5 cr)
Code: AV00FI32-3001
General information
Enrollment
15.10.2024 - 03.08.2025
Timing
01.09.2025 - 08.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 20
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Degree Programme in Design
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Nina Palmros
Teacher in charge
Nina Palmros
Groups
-
VV2025-2026Optional studies 2025-2026
-
AVERKVAvoimen erilliskoulutus
- 01.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 08.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 15.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 22.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 29.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 06.10.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 13.10.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 27.10.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 03.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 10.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 17.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 24.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 01.12.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
- 08.12.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
Objective
Opintojakson suoritettuasi:
- Ymmärrät visuaalisen taiteen merkityksen hyvinvoinnin edistäjänä.
- Osaat soveltaa visuaalisia taidelähtöisiä keinoja omassa työssäsi, asiakkaiden kohtaamisessa ja työympäristössäsi.
- Tuntien positiivinen ja salliva ilmapiiri on tuonut sinulle mahdollisuuden tuntea iloa ja onnistumista omasta luovuudesta ilman kritiikkiä ja arvostelua.
- Itseluottamuksesi, - tuntemuksesi ja oma hyvinvointisi on vahvistunut tehtävien myötä.
- Tiedät visuaalisia perustekniikoita ja -materiaaleja, joita voit hyödyntää kohderyhmän huomioiden työssäsi laadukkaasti, turvallisesti ja ekologisesti.
Content
Millaisia positiivisia vaikutuksia visuaalisella taiteella on hyvinvointiin?
Miten visuaaliset taidelähtöiset keinot näkyvät omassa työssäsi, asiakkaiden kohtaamisessa ja työympäristössäsi?
Miten visuaalinen taide vaikuttaa omaan elämääsi ja hyvinvointiisi?
Miten sovellat kuvallisia perustekniikoita ja -materiaaleja laadukkaasti, turvallisesti ja ekologisesti?
Opiskelumateriaali
Material distributed by the teacher
Yksilölliset oppimisväylät
Scheduled track:
Teaching which is in accordance with the working order and control.
Teaching is carried out entirely as contact teaching on the Kouvola campus according to the schedule. Remote participation is not possible. In principle, contact teaching is not recorded, and it is not replaced by distance lectures when contact teaching is given according to the curriculum. Part of the teaching takes place in a laboratory/simulation environment. Presence in simulation exercises/oral exercises/working life visits is necessary to complete the course.
Independent track:
Demonstration/recognition of prior learning.
Blended track:
Credit transfer or partial credit transfer.
TKI ja työelämäyhteistyö
Not this time
Opiskelijan työmäärä
5 cr
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field
f. work as team members in a goal-oriented way
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional
field
80% attendance, assignments given by the teacher