Skip to main content

Well-being from the visual arts to the social sector (5 cr)

Code: AV00FI32-3001

General information


Enrollment

15.10.2024 - 03.08.2025

Timing

01.09.2025 - 08.12.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

1 - 20

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services
  • Degree Programme in Design
  • Open University of Applied Sciences

Teachers

  • Nina Palmros

Teacher in charge

Nina Palmros

Groups

  • VV2025-2026
    Optional studies 2025-2026
  • AVERKV
    Avoimen erilliskoulutus
  • 01.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 08.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 15.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 22.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 29.09.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 06.10.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 13.10.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 27.10.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 03.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 10.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 17.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 24.11.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 01.12.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001
  • 08.12.2025 15:15 - 19:00, Hyvinvointia kuvataiteesta sosiaalialalle AV00FI32-3001

Objective

Opintojakson suoritettuasi:
- Ymmärrät visuaalisen taiteen merkityksen hyvinvoinnin edistäjänä.
- Osaat soveltaa visuaalisia taidelähtöisiä keinoja omassa työssäsi, asiakkaiden kohtaamisessa ja työympäristössäsi.
- Tuntien positiivinen ja salliva ilmapiiri on tuonut sinulle mahdollisuuden tuntea iloa ja onnistumista omasta luovuudesta ilman kritiikkiä ja arvostelua.
- Itseluottamuksesi, - tuntemuksesi ja oma hyvinvointisi on vahvistunut tehtävien myötä.
- Tiedät visuaalisia perustekniikoita ja -materiaaleja, joita voit hyödyntää kohderyhmän huomioiden työssäsi laadukkaasti, turvallisesti ja ekologisesti.

Content

Millaisia positiivisia vaikutuksia visuaalisella taiteella on hyvinvointiin?
Miten visuaaliset taidelähtöiset keinot näkyvät omassa työssäsi, asiakkaiden kohtaamisessa ja työympäristössäsi?
Miten visuaalinen taide vaikuttaa omaan elämääsi ja hyvinvointiisi?
Miten sovellat kuvallisia perustekniikoita ja -materiaaleja laadukkaasti, turvallisesti ja ekologisesti?

Opiskelumateriaali

Material distributed by the teacher

Yksilölliset oppimisväylät

Scheduled track:
Teaching which is in accordance with the working order and control.

Teaching is carried out entirely as contact teaching on the Kouvola campus according to the schedule. Remote participation is not possible. In principle, contact teaching is not recorded, and it is not replaced by distance lectures when contact teaching is given according to the curriculum. Part of the teaching takes place in a laboratory/simulation environment. Presence in simulation exercises/oral exercises/working life visits is necessary to complete the course.

Independent track:
Demonstration/recognition of prior learning.

Blended track:
Credit transfer or partial credit transfer.

TKI ja työelämäyhteistyö

Not this time

Opiskelijan työmäärä

5 cr

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field
f. work as team members in a goal-oriented way
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional
field

80% attendance, assignments given by the teacher