Current phenomena in child welfare (5 cr)
Code: AV00FI34-3001
General information
- Timing
-
03.02.2025 - 16.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
- Teachers
- Johanna Jussila
- Hanna Haatainen
- Marianne Huoponen
- Perttu Noponen
- Groups
-
AVLASOS25KExpert training of child protection
- Course
- AV00FI34
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 7 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 21.01.2025 time 10:00 - 11:00 (1 h 0 min) |
Lastensuojelun ajankohtaiset ilmiöt AV00FI34-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 04.02.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Lastensuojelun ajankohtaiset ilmiöt AV00FI34-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 18.02.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Lastensuojelun ajankohtaiset ilmiöt AV00FI34-3001 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
• You are familiar with current phenomena related to the well-being of children, young people, and families.
• You are aware of factors contributing to the need for child protection.
• You understand complex situation and situations requiring special expertise in child protection.
• You are familiar with the specific characteristics of the Finnish child protection system ad elements influencing legislative development.
• You aware of actors both challenging and supporting the well-being of professionals in child protection work.
Content
• What are some current phenomena related to the well-being of children, young people, and families?
• What factors can create the need for child protection?
• What ethical conflicts and complex situations can arise in child protection, and what kind of expertise is required to handle them?
• What are the specific characteristics of the Finnis child protection system, and what things influence the development of legislation?
• What things affect to well-being when working in child protection?
Course material
Opintojakson opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson alussa ja ne tulevat olemaan nähtävillä opintjakson Learn-alustalla. Luento-opetusten tallenteet ovat myös saatavilla Learn-alustalla.
Study forms and methods
Opiskelu tapahtuu verkossa, käsittäen mm. luento-opetusta teamsilla, kirjallista ja mahdollisesti audiovisuaalista materiaalia ja kirjallisia tehtäviä. Kaikki opiskeluun liittyvät ohjeistukset löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla on työelämävieraita ja työelämälähtöisiä tehtäviä.
Timing of exams and assignments
Koko osaajakoulutuksen info 25.1. klo 10-11 verkossa
Verkko-opetukset 9.00–12.00
* vko 6 ti 4.2. Perttu Noponen
* vko 8 ti 18.2. Marianne Huoponen
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op. 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
a) use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations.
b) evaluate information sources critically.
c) work as goal-oriented team members in working life and identify and describe the problems of the professional field.
d) evaluate operations in customer, user and target group situations.
e) choose appropriate methods according to the purpose and justify these choices.
f) apply critically the ethical principles of the professional field in different situations.