Käytettävyys ja käyttäjäkokemus (5op)
Toteutuksen tunnus: PT00FE33-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2026 - 31.12.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2027 - 30.04.2027
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Opettajat
- Jani Ruotsalainen
- Vastuuopettaja
- Jani Ruotsalainen
- Ryhmät
-
GTKT25KPGame technologies, full-time studies
- Opintojakso
- PT00FE33
Toteutukselle Käytettävyys ja käyttäjäkokemus PT00FE33-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Ymmärrät käytettävyyden ja sen suunnittelun merkityksen.
Ymmärrät käyttäjäkokemuksen ja sen suunnittelun merkityksen.
Osaat hyödyntää suunnittelussa saavutettavuuden asettamat vaatimukset.
Osaat hyödyntää mockuppeja, luonnoksia ja prototyyppejä suunnittelun testauksessa.
Sisältö
Miten käytettävyyttä suunnitellaan ja toteutetaan?
Miten käyttäjäkokemusta suunnitellaan ja toteutetaan?
Kuinka toteutetaan tehokkaasti käytettävyys- ja käyttäjäkokemustestausta?
Arviointi
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointiasteikko
1-5