Siirry suoraan sisältöön

Peliprojekti 2 (5op)

Toteutuksen tunnus: PO00FE21-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2026 - 19.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
31.08.2026 - 20.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
englanti
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Peliteknologian koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Pekka Vilpponen
Vastuuopettaja
Niina Mässeli
Ryhmät
GTKT25KP
Game technologies, full-time studies
Opintojakso
PO00FE21

Toteutukselle Peliprojekti 2 PO00FE21-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Kehität ongelmanratkaisutaitojasi, koska ohjelmointi vaatii usein monimutkaisten järjestelmien, algoritmien ja virheiden käsittelyä, opettaen sinua ajattelemaan kriittisesti, debuggaamaan ja ratkaisemaan ongelmia tehokkaasti.

Kehität osaamistasi erilaisista ohjelmointikielistä oman mielenkiintosi mukaan, ohjelmointiprojektin avulla. Projektiopinnot tarjoavat myös käytännön kokemusta ohjelmointikielten käytöstä.

Osaat soveltaa pelifysiikkaa ja matematiikkaa projektissasi.
Osaat hyödyntää ammattimaisia pelinkehitystyökaluja ja -moottoreita projektissasi.

Opit tehokasta viestintää ja yhteistyötä. Varsinkin jos projekti on suuri ja vaatii tiimin työskentelemään eri osa-alueilla, kuten ohjelmointi, taide, suunnittelu ja ääni.

Sisältö

Miten ohjelmointi auttaa ongelmanratkaisutaitojen kehittämisessä?
Miten peliohjelmointi parantaa ymmärrystäsi pelifysiikasta ja matematiikasta?
Miten voit hallita ammattimaisia pelinkehitystyökaluja ja -moottoreita pelinkehityksen kautta?
Mitkä ovat joitakin pelinkehityksen alalla käytettyjä standardityökaluja?
Miten suuri projekti voi auttaa oppimaan tehokasta viestintää ja yhteistyötä?

Arviointi

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun