Special education (5 cr)
Code: SO00DT48-3018
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
20.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Karoliina Rötkö
- Teacher in charge
- Karoliina Rötkö
- Groups
-
SOMI24KMSocial Services, part-time studies
- Course
- SO00DT48
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 21.01.2025 time 12:45 - 13:45 (1 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3018 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 18.02.2025 time 14:00 - 17:00 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3018 |
D127
Teorialuokka
|
Tue 11.03.2025 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3018 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 08.04.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus SO00DT48-3018 |
D207-D208
Byod-/teorialuokka (Cisco-labra syksy -25-)
|
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?
Course material
Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Oppimispäiväkirjaan liittyy pakollinen materiaali, joka on saatavissa kirjastosta e-kirjana: Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2022. Varhaiserityiskasvatus
sekä Learnissa opintojakson alussa kuvattu muu lähdemateriaali.
Study forms and methods
Toteutus sisältää neljä lukujärjestykseen kiinnitettyä lähiopetuskertaa, joista kaksi verkossa tapahtuvaa lähiopetusta ja kaksi Mikkelin kampuksella.
Lähitapaamisten välillä opiskelijat tekevät niihin liittyviä ennakkotehtäviä.
Opintojakso sisältää yksilötehtäviä sekä pienryhmätehtävän.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja.
Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Kontaktiopetus ja niihin kiinnittyvät tehtävät 3op ja Oppimispäiväkirja 2 op.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia mahdollisuuksien mukaan. Lisäksi tehtäviä on mahdollista integroida ohjeistetusti omaan työhön soveltuen, jos henkilö työskentelee erityiskasvatuksen parissa.
Timing of exams and assignments
Opintojaksoon liittyy oppimispäiväkirja 2 op.
Tehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson alussa ja ne ajoittuvat viikkojen 4-15 välille. Oppimispäiväkirjan palautus viikolla 17.
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
International cooperation
Mahdollisuuksien mukaan opetukseen voidaan sisällyttää kv vierailijan osuus.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n. 9 t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa.
Further information
Oppimispäiväkirjaan liittyy pakollisia lähteitä ( ks. opintojakson materiaalit)
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla määräaikaan mennessä.
Qualifications
Human development and learning