Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: SO00DT48-3018

General information


Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Karoliina Rötkö
Teacher in charge
Karoliina Rötkö
Groups
SOMI24KM
Social Services, part-time studies
Course
SO00DT48

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 21.01.2025 time 12:45 - 13:45
(1 h 0 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 18.02.2025 time 14:00 - 17:00
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3018
D127 Teorialuokka
Tue 11.03.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3018
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 08.04.2025 time 08:00 - 11:00
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus SO00DT48-3018
D207-D208 Byod-/teorialuokka (Cisco-labra syksy -25-)
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?

Course material

Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Oppimispäiväkirjaan liittyy pakollinen materiaali, joka on saatavissa kirjastosta e-kirjana: Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2022. Varhaiserityiskasvatus
sekä Learnissa opintojakson alussa kuvattu muu lähdemateriaali.

Study forms and methods

Toteutus sisältää neljä lukujärjestykseen kiinnitettyä lähiopetuskertaa, joista kaksi verkossa tapahtuvaa lähiopetusta ja kaksi Mikkelin kampuksella.
Lähitapaamisten välillä opiskelijat tekevät niihin liittyviä ennakkotehtäviä.
Opintojakso sisältää yksilötehtäviä sekä pienryhmätehtävän.
Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja.
Opintojakso koostuu kahdesta osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen: Kontaktiopetus ja niihin kiinnittyvät tehtävät 3op ja Oppimispäiväkirja 2 op.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia mahdollisuuksien mukaan. Lisäksi tehtäviä on mahdollista integroida ohjeistetusti omaan työhön soveltuen, jos henkilö työskentelee erityiskasvatuksen parissa.

Timing of exams and assignments

Opintojaksoon liittyy oppimispäiväkirja 2 op.
Tehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan opintojakson alussa ja ne ajoittuvat viikkojen 4-15 välille. Oppimispäiväkirjan palautus viikolla 17.

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

International cooperation

Mahdollisuuksien mukaan opetukseen voidaan sisällyttää kv vierailijan osuus.

Student workload

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta n. 9 t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa.

Further information

Oppimispäiväkirjaan liittyy pakollisia lähteitä ( ks. opintojakson materiaalit)

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä hyväksytyllä arvosanalla määräaikaan mennessä.

Qualifications

Human development and learning

Go back to top of page