Skip to main content

Strategic change management in digital economy (5 cr)

Code: DM00EA34-3005

General information


Enrollment

13.01.2025 - 26.01.2025

Timing

23.01.2025 - 23.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Master's Degree Programme Digimarkkinoinnin johtaminen

Teachers

  • Heli Kesämaa
  • Anna-Liisa Immonen
  • Ulla Korvenpää

Groups

  • DMMI25KVY
    Management of Digital Marketing, master studies
  • 23.01.2025 10:00 - 11:15, Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä DM00EA34-3005
  • 11.02.2025 15:45 - 16:30, Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä DM00EA34-3005
  • 04.03.2025 15:00 - 15:45, Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä DM00EA34-3005

Objective

You can identify and describe the digitalization megatrends and changes in the operating environment that are significant for the business of your own organization (workplace, own company or a related company).
You are able to describe and analyze the opportunities offered by the digital environment for the service business and new innovative business models.
You are able to identify your organization's change needs and apply development and change management practices.

Content

What actors and forces of change influence the company's operating and competitive environment?
What is the situation of the company's digitalization and its development needs?
How to anticipate future developments? What opportunities can different megatrends and digital disruption provide for business?
What are the new business models and services in the digital environment?
What changes do strategic choices require, and how are development and change managed?

Opiskelumateriaali

Opintojakson pääteemat ovat 1) markkinointi muutoksessa, 2) yrityksen toimintaympäristö ja 3) raportointi ja akateeminen kirjoittaminen.
Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Suoritusten arvioinnissa käytetään kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti. Learn-alustalla on ohjeet, materiaalit ja aikataulut.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistehtäviä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso alkaa 23.1.2025 ja päättyy 23.3.2025.
Opintojakso käynnistää Digimarkkinoinnin johtaminen -koulutuksen ja opettajat käyvät aloituksen ja suorittamisen ohjeet läpi myös koulutuksen aloituspäivinä Mikkelin kampuksella (23.1.2025). Suosittelemme osallistumista aloituspäiviin.

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.

Opintojakson Teams-luentojen aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.

Further information

Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa, lehtori Anna-Liisa Immonen ja lehtori Ulla Korvenpää

Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle ja ilmoittatutuminen on hyväksytty. Opintojakson Learn-alusta avautuu 23.1.2025.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen