Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi digitaalisissa kanavissa (5 op)

Toteutuksen tunnus: DM00EA36-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.01.2025 - 28.02.2025

Ajoitus

17.03.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)

Opettaja

  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen

Ryhmät

  • DMMI25KVY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
  • 18.03.2025 14:30 - 15:15, Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005
  • 28.03.2025 08:30 - 12:00, Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005
  • 25.04.2025 08:30 - 12:00, Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005

Tavoitteet

Osaat kuvata ja arvioida miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia voidaan tukea markkinoinnilla digitaalisissa kanavissa.
Osaat arvioida ja kehittää digitaalisiin kanaviin liittyvien ratkaisujen merkitystä, toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana markkinointia digitaalisissa kanavissa.
Osaat mitata ja analysoida digitaalisissa kanavissa toteutetun markkinoinnin tuloksia.

Sisältö

Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digitaalisissa kanavissa?
Millaiset ovat käyttäjälähtöiset verkkosivut ja miten liikennettä luodaan ja mitataan?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea markkinointia digitaalisissa kanavissa?
Millainen on toimiva verkkokauppa?

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 17.3.2025 ja päättyy 31.5.2025.
Opintojakson aloitus Teams-tapaamisena 18.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 1 (Teams) 28.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 2 (Teams) 25.4.2025.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Tälle opintojaksolle voivat osallistua vain Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutuksen opiskelijat. Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen