Markkinointi digitaalisissa kanavissa (5 op)
Toteutuksen tunnus: DM00EA36-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.01.2025 - 28.02.2025
Ajoitus
17.03.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
DMMI25KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat kuvata ja arvioida miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia voidaan tukea markkinoinnilla digitaalisissa kanavissa.
Osaat arvioida ja kehittää digitaalisiin kanaviin liittyvien ratkaisujen merkitystä, toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana markkinointia digitaalisissa kanavissa.
Osaat mitata ja analysoida digitaalisissa kanavissa toteutetun markkinoinnin tuloksia.
Sisältö
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digitaalisissa kanavissa?
Millaiset ovat käyttäjälähtöiset verkkosivut ja miten liikennettä luodaan ja mitataan?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea markkinointia digitaalisissa kanavissa?
Millainen on toimiva verkkokauppa?
Opiskelumateriaali
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 17.3.2025 ja päättyy 31.5.2025.
Opintojakson aloitus Teams-tapaamisena 18.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 1 (Teams) 28.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 2 (Teams) 25.4.2025.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Tälle opintojaksolle voivat osallistua vain Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutuksen opiskelijat. Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen