Skip to main content

Marketing in digital channels  (5 cr)

Code: DM00EA36-3005

General information


Enrollment
13.01.2025 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.03.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
Teachers
Heli Kesämaa
Marja-Leena Koskinen
Groups
DMMI25KVY
Management of Digital Marketing, master studies
Course
DM00EA36

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 7 h 45 min.

Time Topic Location
Tue 18.03.2025 time 14:30 - 15:15
(0 h 45 min)
Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 28.03.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Fri 25.04.2025 time 08:30 - 12:00
(3 h 30 min)
Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.

Content

How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?

Course material

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.

Study forms and methods

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Timing of exams and assignments

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 17.3.2025 ja päättyy 31.5.2025.
Opintojakson aloitus Teams-tapaamisena 18.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 1 (Teams) 28.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 2 (Teams) 25.4.2025.

Student workload

5 op työmäärä = noin 135 h

Further information

yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Tälle opintojaksolle voivat osallistua vain Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutuksen opiskelijat. Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Evaluation scale

1-5

Qualifications

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Go back to top of page