Marketing in digital channels (5 cr)
Code: DM00EA36-3005
General information
- Enrollment
-
13.01.2025 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.03.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Management of Digital Marketing
- Teachers
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
- Groups
-
DMMI25KVYManagement of Digital Marketing, master studies
- Course
- DM00EA36
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 7 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 18.03.2025 time 14:30 - 15:15 (0 h 45 min) |
Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 28.03.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Fri 25.04.2025 time 08:30 - 12:00 (3 h 30 min) |
Markkinointi digitaalisissa kanavissa DM00EA36-3005 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are able to describe and evaluate how marketing in digital channels can support customers’ buying and decision process.
You are able to evaluate and develop the importance, functionality and user-orientation of solutions related to digital channels.
You are able to evaluate the importance of content and channel choices as a key part of marketing on digital channels.
You can measure and analyze the results of marketing in digital channels.
Content
How is the customer purchasing and decision-making process supported in digital channels?
What are user-driven websites like, and how is visitor traffic generated and measured?
How can search engine marketing support marketing on digital channels?
What is a functional online store like?
Course material
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi muita asiantuntijaluentoja.
Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä.
Study forms and methods
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Timing of exams and assignments
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 17.3.2025 ja päättyy 31.5.2025.
Opintojakson aloitus Teams-tapaamisena 18.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 1 (Teams) 28.3.2025.
Antti Leinon asiantuntijaluento 2 (Teams) 25.4.2025.
Student workload
5 op työmäärä = noin 135 h
Further information
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Tälle opintojaksolle voivat osallistua vain Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutuksen opiskelijat. Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen