Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00EB10-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2025 - 21.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
15.09.2025 - 21.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
LTMI23SVB
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI23SV
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI23SVA
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI23SM
Liiketalous, monimuoto
Opintojakso
LT00EB10

Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 3 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 15.09.2025 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Digimarkkinointi LT00EB10-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ke 15.10.2025 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Digimarkkinointi LT00EB10-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ma 10.11.2025 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Digimarkkinointi LT00EB10-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ti 02.12.2025 klo 15:00 - 15:45
(0 t 45 min)
Digimarkkinointi LT00EB10-3005
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.

Sisältö

Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?

Opiskelumateriaali

Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti tallenteita asiantuntijaluennoista.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op

Siirry alkuun