Leadership and customer relations (5 cr)
Code: LT00EL65-3004
General information
- Enrollment
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
03.02.2025 - 30.04.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Sari Toijonen-Kunnari
- Teacher in charge
- Sari Toijonen-Kunnari
- Groups
-
LTMI22SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI23SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI23SVABusiness Management, online studies
-
LTMI22SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI23SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI22SVABusiness Management, online studies
- Course
- LT00EL65
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 1 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 03.02.2025 time 17:00 - 17:45 (0 h 45 min) |
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 04.03.2025 time 17:15 - 17:45 (0 h 30 min) |
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tue 15.04.2025 time 16:15 - 16:45 (0 h 30 min) |
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Objective
You are able to monitor and evaluate the development of customer relations from leadership point of view.
You can acquire and maintain customerships.
You are able to evaluate and utilize multichannel strategies in the development of customerships.
You are able to evaluate and develop your leadership skills in a state of change, taking customerships into consideration.
Content
How to monitor and evaluate the development of customer relations from leadership point of view?
How to acquire, develop and maintain customerships?
How to utilize multichannel strategies in the development of customerships?
How to evaluate and develop your leadership skills in a state of change, taking customerships into consideration?
Course material
Opintojaksolla käytetään osia seuraavista kirjoista:
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.226735
Kallonen, T. 2021. Jatkuva oppiminen: työelämän tärkein taito. Helsinki: Kauppakamari.Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.227842
Korkiakoski, K., Karhinen, R. & Karhinen, R. 2019. Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.224964
Lahtinen, N., Pulkka, K., Viinamäki, P., Mero, J., Karjaluoto, H. & Alma Insights. 2024. Digimarkkinointi + AI: Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä. 4., täysin uudistettu painos. Helsinki: Alma Insights. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231517
Mäntyneva, M. 2019. Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.225305
Pirinen, H. 2023. Esihenkilö muutoksen johtajana. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa Kakkurissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.230197?sid=3217658859
Suominen, K. et al. 2024. Aikaansaava organisaatio. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231397
Study forms and methods
• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojaksoon liittyy kaikille vapaaehtoinen, tallennettava, aloitustapaaminen ja kaksi Q&A-ohjausta. Opettajan ohjausta on saatavilla monipuolisesti opintojakson aikana.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
• Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja yhteistoiminnallisesti tehtävät oppimistehtävät.
• Arvioitavat tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Lisäksi hyödynnetään myös vertaispalautteenantoa.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson aineistot ja oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Opintojaksolla tehdään itse valitun organisaation asiakkuuksia kehittävä oppimistehtävä.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
International cooperation
Lisämateriaalista osa on englannin kielellä
Student workload
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää 40 /100 pistettä.
Arviointi on osaamisperusteista. Arviointikehikkona käytetään AMK-opiskelijan valmistumisvaiheen osaamista:
d. osaat arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa (taidollinen)
e. osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit ja menetelmät sekä perustella valinnan (taidollinen)
f. osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa (tiimi- / johtamisosaaminen / vastuunottaminen)