Siirry suoraan sisältöön

Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00EL65-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.02.2025 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Sari Toijonen-Kunnari
Vastuuopettaja
Sari Toijonen-Kunnari
Ryhmät
LTMI22SVB
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI23SVB
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI22SV
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI23SV
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI23SVA
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI22SM
Liiketalous, monimuoto
LTMI23SM
Liiketalous, monimuoto
LTMI22SVA
Liiketalous, verkkototeutus
Opintojakso
LT00EL65

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 1 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ma 03.02.2025 klo 17:00 - 17:45
(0 t 45 min)
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ti 04.03.2025 klo 17:15 - 17:45
(0 t 30 min)
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ti 15.04.2025 klo 16:15 - 16:45
(0 t 30 min)
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä lähijohtajuuden näkökulmasta.
Osaat hankkia ja ylläpitää asiakkuuksia.
Osaat arvioida ja hyödyntää monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä.
Osaat arvioida ja kehittää lähijohtajaosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden.

Sisältö

Miten seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä lähijohtajatyön näkökulmasta?
Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia?
Miten hyödynnät monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä?
Miten arvioit, ja kehität lähijohtajaosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla käytetään osia seuraavista kirjoista:
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.226735

Kallonen, T. 2021. Jatkuva oppiminen: työelämän tärkein taito. Helsinki: Kauppakamari.Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.227842 

Korkiakoski, K., Karhinen, R. & Karhinen, R. 2019. Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.224964

Lahtinen, N., Pulkka, K., Viinamäki, P., Mero, J., Karjaluoto, H. & Alma Insights. 2024. Digimarkkinointi + AI: Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä. 4., täysin uudistettu painos. Helsinki: Alma Insights. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231517

Mäntyneva, M. 2019. Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.225305

Pirinen, H. 2023. Esihenkilö muutoksen johtajana. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa Kakkurissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.230197?sid=3217658859

Suominen, K. et al. 2024. Aikaansaava organisaatio. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231397
 

Opiskelumuodot ja -menetelmät

• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojaksoon liittyy kaikille vapaaehtoinen, tallennettava, aloitustapaaminen ja kaksi Q&A-ohjausta. Opettajan ohjausta on saatavilla monipuolisesti opintojakson aikana.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.

• Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja yhteistoiminnallisesti tehtävät oppimistehtävät.

• Arvioitavat tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.

• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Lisäksi hyödynnetään myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson aineistot ja oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Opintojaksolla tehdään itse valitun organisaation asiakkuuksia kehittävä oppimistehtävä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälinen yhteistyö

Lisämateriaalista osa on englannin kielellä

Opiskelijan työmäärä

• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää 40 /100 pistettä.

Arviointi on osaamisperusteista. Arviointikehikkona käytetään AMK-opiskelijan valmistumisvaiheen osaamista:
d. osaat arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa (taidollinen)
e. osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit ja menetelmät sekä perustella valinnan (taidollinen)
f. osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa (tiimi- / johtamisosaaminen / vastuunottaminen)

Siirry alkuun