Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00EL65-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
03.02.2025 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Sari Toijonen-Kunnari
- Vastuuopettaja
- Sari Toijonen-Kunnari
- Ryhmät
-
LTMI22SVBLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI23SVBLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI22SVLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI23SVLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI23SVALiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI22SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI23SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI22SVALiiketalous, verkkototeutus
- Opintojakso
- LT00EL65
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 1 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 03.02.2025 klo 17:00 - 17:45 (0 t 45 min) |
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ti 04.03.2025 klo 17:15 - 17:45 (0 t 30 min) |
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ti 15.04.2025 klo 16:15 - 16:45 (0 t 30 min) |
Lähijohtaja asiakkuuksien kehittäjänä LT00EL65-3004 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tavoitteet
Osaat seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä lähijohtajuuden näkökulmasta.
Osaat hankkia ja ylläpitää asiakkuuksia.
Osaat arvioida ja hyödyntää monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä.
Osaat arvioida ja kehittää lähijohtajaosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden.
Sisältö
Miten seurata ja arvioida asiakkuuksien kehittämistä lähijohtajatyön näkökulmasta?
Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia?
Miten hyödynnät monikanavaratkaisuja asiakkuuksien kehittämisessä?
Miten arvioit, ja kehität lähijohtajaosaamistasi muutostilanteissa asiakkuuksien näkökulma huomioiden?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla käytetään osia seuraavista kirjoista:
Hänti, S. 2021. Asiakkaista ansaintaan: Asiakaskeskeinen liiketoimintamalli. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.226735
Kallonen, T. 2021. Jatkuva oppiminen: työelämän tärkein taito. Helsinki: Kauppakamari.Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.227842
Korkiakoski, K., Karhinen, R. & Karhinen, R. 2019. Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.224964
Lahtinen, N., Pulkka, K., Viinamäki, P., Mero, J., Karjaluoto, H. & Alma Insights. 2024. Digimarkkinointi + AI: Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä. 4., täysin uudistettu painos. Helsinki: Alma Insights. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231517
Mäntyneva, M. 2019. Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.225305
Pirinen, H. 2023. Esihenkilö muutoksen johtajana. Helsinki: Alma Talent. Saatavissa Kakkurissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.230197?sid=3217658859
Suominen, K. et al. 2024. Aikaansaava organisaatio. Helsinki: Kauppakamari. Saatavissa: https://kaakkuri.finna.fi/Record/kaakkuri.231397
Opiskelumuodot ja -menetelmät
• Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojaksoon liittyy kaikille vapaaehtoinen, tallennettava, aloitustapaaminen ja kaksi Q&A-ohjausta. Opettajan ohjausta on saatavilla monipuolisesti opintojakson aikana.
• Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä.
• Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja yhteistoiminnallisesti tehtävät oppimistehtävät.
• Arvioitavat tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Lisäksi hyödynnetään myös vertaispalautteenantoa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aineistot ja oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Opintojaksolla tehdään itse valitun organisaation asiakkuuksia kehittävä oppimistehtävä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälinen yhteistyö
Lisämateriaalista osa on englannin kielellä
Opiskelijan työmäärä
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää 40 /100 pistettä.
Arviointi on osaamisperusteista. Arviointikehikkona käytetään AMK-opiskelijan valmistumisvaiheen osaamista:
d. osaat arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa (taidollinen)
e. osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit ja menetelmät sekä perustella valinnan (taidollinen)
f. osaat edistää tiimin tavoitteellista toimintaa (tiimi- / johtamisosaaminen / vastuunottaminen)