Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: SO00DT48-3019

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

03.02.2025 - 30.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Tuomo Paakkonen
  • Tia-Marika Sohlman
  • Ann-Mari Sippu
  • Hanna Lehtinen

Groups

  • SOKT24KM
    Social services, part-time studies
  • 06.02.2025 08:15 - 09:45, Aloitus: Erityiskasvatus SO00DT48-3019
  • 06.02.2025 10:00 - 11:30, Tutoriaali: Erityiskasvatus SO00DT48-3019
  • 06.02.2025 12:15 - 13:45, Erityiskasvatus SO00DT48-3019
  • 06.02.2025 14:00 - 15:00, Erityiskasvatus SO00DT48-3019
  • 04.03.2025 08:15 - 09:45, Erityiskasvatus SO00DT48-3019
  • 04.03.2025 10:00 - 11:30, Workshop 1: Erityiskasvatus SO00DT48-3019
  • 04.03.2025 12:15 - 13:45, Workshop 2: Erityiskasvatus SO00DT48-3019
  • 04.03.2025 14:00 - 15:30, Tutoriaali: Erityiskasvatus SO00DT48-3019

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso sisältää läsnäolovelvollista tutoriaali- ja workshop-työskentelyä.

Opiskelija sopii tutustumiskäynnistä erityiskasvatuksen toimintaympäristöön. Tutustumiskäynti liittyy yhteen jakson oppimistehtävään. Opiskelija sopii tutustumiskäynnin ajankohdan yhdessä tutustumikäynnin kohteena olevan yksikön henkilökunnan kanssa työelämälähtöisesti. Tutustumiskäynnin ajankohtaa ei siis ole merkitty lukujärjestykseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävään liittyvä erityiskasvatuksen toimintaympäristöön tutustuminen sekä kokemusasiantuntijan puheenvuoro

Opiskelijan työmäärä

5 opintopistettä = 135h opiskelijan työtä

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojaksokokonaisuus arvioidaan numeerisesti. Yksittäisten osasuoritusten arvioinnissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty/täydennettävä/hylätty.

Qualifications

Human development and learning