Skip to main content

School wellbeing and working in educational institutions (5 cr)

Code: KH00ES41-3003

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
03.08.2025 - 02.01.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Hanna-Leena Lipsanen
Olli Rissanen
Groups
KHSA25SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
KH00ES41
No reservations found for realization KH00ES41-3003!

Objective

You understand the main structure of the Finnish education system.
You are familiar with the educational legislation and the main norms influencing the operation of schools and educational institutions.
You understand the concept of of participation and the significance of participation in school environment.
You are able to support the participation of children and youth.
You understand the significance and possibilities of multi-professional work in school environment.

Content

What is participation and how significant is it in school environment?
How to support the participation of children and youth?
What is the main structure of the Finnish education system?
What educational legislation and norms are there to guide the operation of schools and educational institutions?
What is the significance of multi-professional work in school environment and what possibilities does it offer?

Course material

Learn-alustan materiaali.
Salmivalli Christina, 2024. Kiusaamisväkivalta. Ymmärrä kiusaamisilmiö ja puutu oikein. Santalahti
Virtanen Tuomo & Pelkonen Jenni, 2023. Poissa porukasta. Vahvista kouluun kiinnittymistä ja puutu poissaoloihin. PS-kustannus.

Study forms and methods

Opintojaksolla tutustut suomalaiseen koulutusjärjestelmään. Perehdyt keskeiseen lainsäädäntöön, opetussuunnitelmiin ja työtä ohjaaviin asiakirjoihin oppilaitoksissa.
Pohdit moniammatillisen työskentelyn mahdollisuuksia oppilaitoksissa. Kartoitat millaisia tehtäviä ja rooleja eri toimijoilla/ammattilaisilla on oppilaitosympäristössä hyvinvoinnin edistämiseksi.
Tunnet koulu- ja oppilaitosnuorisotyön keskeiset periaatteet.

RDI and work-related cooperation

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Työelämävierailijat.

Timing of exams and assignments

1 SUOMEN KOULUJÄRJESTELMÄ.
Yksilötehtävä. Hyväksytty-hylätty/ täydennettävä

2 OMIA KOKEMUKSIA KOULUSTA. Yksilö- tai ryhmätehtävä.
Hyväksytty-hylätty/ täydennettävä. Palautus ja kahden ryhmän kommentointi

3 CASE - tehtävä. 1-5

4 OPETUS Hyväksytty-hylätty/ täydennettävä Viikot 40-48

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135t opiskelijan työtuntia.
27t / 1op.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien ja harjoitusten hyväksytty suorittaminen.
Arvioinnin perusteet:
XAMK;AMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikko /osaamisen alkuvaihe.

Go back to top of page