Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: KH00EE42-3005

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
0.5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Olli Rissanen
Groups
KHSA24SP
Social Services, school wellbeing, full-time studies
Course
KH00EE42

Realization has 11 reservations. Total duration of reservations is 37 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 03.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Aloitus: Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Wed 10.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Wed 17.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Wed 24.09.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Thu 25.09.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Wed 01.10.2025 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Thu 02.10.2025 time 12:30 - 15:15
(2 h 45 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Tue 07.10.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Tue 14.10.2025 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Wed 15.10.2025 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Wed 05.11.2025 time 08:30 - 15:30
(7 h 0 min)
Lopetus: Erityiskasvatus KH00EE42-3005
SA412 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You recognise the individual and special needs of children and adolescents.
You are able to support the individual growth and learning abilities of children and adolescents.
You know the service system of special education ranging from early childhood education to secondary school education.
You are able to define the basic concepts and describe professional practices related to special education.
You are able to utilizise family-centred orientation when supporting children.
You know the essential methods of special education.

Content

What kinds of special needs may children and adolescents have?
How can we support the growth and learning abilities of children and adolescents?
What are the characteristics of the special education service system and what legislation and norms direct special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What working methods are primarily used in special education?

Course material

Learn-alustan materiaali

TAVALLISEN ERITYINEN LAPSI
Kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä
Paula Määttä; Anja Rantala 2022.

ERITYISPEDAGOGIIKKA JA KOULUIKÄ
Takala, Marjatta, toimittaja, kirjoittaja ; Kontu, Elina, kirjoittaja ; Pirttimaa, Raija, kirjoittaja ; Hausstätter, Rune Sarromaa, kirjoittaja ; Kjäldman, Ismo-Olav, kirjoittaja Gaudeamus [2016]

Study forms and methods

Lähiopetus ja 56 h
Itsenäinen opiskelu:
Jos sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden mukaista EQF6 -tasoista osaamista, voit hakea niiden osalta osaamisen tunnistamista ja tunnustamista.

Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi jakaantuu työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen ja itsenäiseen tiedonhankintaan.
Opintojakso sisältää menetelmäharjoituksia ja mallintamista.

RDI and work-related cooperation

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Työelämävierailijat.

Timing of exams and assignments

Lapsen ja nuoren kasvun ja oppimisen yksilölliset ja erityiset tarpeet
Erityiskasvatuksen palvelujärjestelmä varhaiskasvatuksesta perusopetukseen
Erityiskasvatuksen peruskäsitteet ja varhaiserityiskasvatuksen ja erityiskasvatuksen ammatillisia käytänteitä
Perhelähtöisyys erityiskasvatuksessa ja käytännöissä
Erityiskasvatuksen työmenetelmät

Kontaktiopetuksen tehtävät
Oppimistehtävä: Erityiskasvatuksessa hyödynnettävät työmenetelmät
Oppimistehtävä: Tuen tarpeen syyt
Verkkotentti

International cooperation

Ei kansainvälistä yhteistyötä

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtuntia.
1op / 27h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson tehtävien, harjoitusten ja tentin hyväksytty suorittaminen.
Arvioinnin perusteet:
XAMK;AMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikko /osaamisen alkuvaihe.

Go back to top of page