Special education (5 cr)
Code: KH00EE42-3005
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 0.5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
- Teachers
- Olli Rissanen
- Groups
-
KHSA24SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
- Course
- KH00EE42
Realization has 11 reservations. Total duration of reservations is 37 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 03.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Aloitus: Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 10.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 17.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 24.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Thu 25.09.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 01.10.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Thu 02.10.2025 time 12:30 - 15:15 (2 h 45 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Tue 07.10.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Tue 14.10.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 15.10.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Wed 05.11.2025 time 08:30 - 15:30 (7 h 0 min) |
Lopetus: Erityiskasvatus KH00EE42-3005 |
SA412
Teorialuokka
|
Objective
You recognise the individual and special needs of children and adolescents.
You are able to support the individual growth and learning abilities of children and adolescents.
You know the service system of special education ranging from early childhood education to secondary school education.
You are able to define the basic concepts and describe professional practices related to special education.
You are able to utilizise family-centred orientation when supporting children.
You know the essential methods of special education.
Content
What kinds of special needs may children and adolescents have?
How can we support the growth and learning abilities of children and adolescents?
What are the characteristics of the special education service system and what legislation and norms direct special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What working methods are primarily used in special education?
Course material
Learn-alustan materiaali
TAVALLISEN ERITYINEN LAPSI
Kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä
Paula Määttä; Anja Rantala 2022.
ERITYISPEDAGOGIIKKA JA KOULUIKÄ
Takala, Marjatta, toimittaja, kirjoittaja ; Kontu, Elina, kirjoittaja ; Pirttimaa, Raija, kirjoittaja ; Hausstätter, Rune Sarromaa, kirjoittaja ; Kjäldman, Ismo-Olav, kirjoittaja Gaudeamus [2016]
Study forms and methods
Lähiopetus ja 56 h
Itsenäinen opiskelu:
Jos sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden mukaista EQF6 -tasoista osaamista, voit hakea niiden osalta osaamisen tunnistamista ja tunnustamista.
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi jakaantuu työjärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen ja itsenäiseen tiedonhankintaan.
Opintojakso sisältää menetelmäharjoituksia ja mallintamista.
RDI and work-related cooperation
Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Työelämävierailijat.
Timing of exams and assignments
Lapsen ja nuoren kasvun ja oppimisen yksilölliset ja erityiset tarpeet
Erityiskasvatuksen palvelujärjestelmä varhaiskasvatuksesta perusopetukseen
Erityiskasvatuksen peruskäsitteet ja varhaiserityiskasvatuksen ja erityiskasvatuksen ammatillisia käytänteitä
Perhelähtöisyys erityiskasvatuksessa ja käytännöissä
Erityiskasvatuksen työmenetelmät
Kontaktiopetuksen tehtävät
Oppimistehtävä: Erityiskasvatuksessa hyödynnettävät työmenetelmät
Oppimistehtävä: Tuen tarpeen syyt
Verkkotentti
International cooperation
Ei kansainvälistä yhteistyötä
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtuntia.
1op / 27h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson tehtävien, harjoitusten ja tentin hyväksytty suorittaminen.
Arvioinnin perusteet:
XAMK;AMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikko /osaamisen alkuvaihe.