Skip to main content

Customer in digital economy (5 cr)

Code: LT00DT63-3006

General information


Enrollment
13.01.2025 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Marko Lumijärvi
Teacher in charge
Marko Lumijärvi
Groups
VV2024-2025
Optional studies 2024-2025
LTKV24KM3
Business, part-time studies
Course
LT00DT63

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 4 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 15.01.2025 time 18:00 - 19:00
(1 h 0 min)
Aloitusinfo: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 12.02.2025 time 18:00 - 19:00
(1 h 0 min)
Q&A: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Wed 19.03.2025 time 18:00 - 19:00
(1 h 0 min)
Q&A: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Tue 29.04.2025 time 18:00 - 19:00
(1 h 0 min)
Q&A: Asiakas digitaloudessa LT00DT63-3006
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Changes to reservations may be possible.

Objective

You can recognize needs of customers and you know circumstances where a customer acts in digital economy.
You understand ways and channels for digital marketing.
You recognize possibilities of customer relationship management (CRM) for boosting sales, marketing, customer interaction and customer service.
You understand business models of the digital era.

Content

What is customer oriented approach in digital economy?
What are platform economy and circular economy ?
What are business models and business opportunities of the digital era?
How are customer relationship management (CRM) systems used as tools of sales, marketing and customer service?
How are ways and channels of digital marketing used for acquiring, serving and holding on customers?

Course material

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisalustalla.

Kaksi hyvän johdatuksen aiheeseen antavaa kirjaa ovat:
1) The Platform Strategy by Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, and Sangeet Paul Choudary (2019): This book explores the principles and strategies behind successful platform-based businesses, with a strong emphasis on customer value and engagement.

2) The Future of Business by Gary Hamel (2021): This book offers a comprehensive overview of emerging business trends, including the impact of digital transformation on customer relationships.

Study forms and methods

Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena, jonka tahtiin voit itse vaikuttaa. Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, mikäli opintojakson teemat ovat sinulle tuttuja työssäsi. Osaamisen näyttö on mahdollinen, mikäli opintojakson tavoitteiden ja sisällön mukaista osaamista on kertynyt aiemmassa työssäsi, harrastus- tai järjestötoiminnassa.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään työelämään sovellettavia oppimistehtäviä pääasiassa ryhmätöinä.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan suoritus perustuu määräajassa palautettuihin oppimistehtäviin. Tehtävät käydään läpi kurssin alussa ja kirjataan Learniin.

International cooperation

Osa kurssin materiaaleista on englanniksi ja case-esimerkkejä käydään läpi myös maailmalta.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistorista sekä opiskelutekniikoista.

Teamsissä pidetään 4 tapaamista illalla, joten opiskelija voi olla samaan aikaan työelämässä. Pääosa opiskelusta on verkossa ja joustavasti toteutettavissa.

Course part description

-Yhteiskunnan raju muutos digitalisaation johdosta (disruptio ja transformaatio)
-Asiakaslähtöisyys ja asiakasarvon ymmärtäminen digitaloudessa
-Alusta- ja kiertotalous, SOME ym.
-Digitaaliset liiketoimintamallit
-Asiakkuuksien hallintajärjestelmät (CRM)
-Digimarkkinointi ja monikanavaisuuden hyödyntäminen

Further information

Tämä opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, mutta Teamsissä on 4 tapaamista, joihin opiskelijan toivotaan osallistuvan (ei kuitenkaan pakollista).
Ensimmäisellä tapaamiskerralla voit vielä vaikuttaa kiinnostuksesi mukaan kurssin kokonaisuuteen.

Lisätietoja saa opettajalta: marko.lumijarvi@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi pohjautuu verkkokeskustelujen ja yksilöllisten tehtävien suorittamiseen. Miten hyvin opiskelija on sisäistänyt digitalouden tuomat muutokset/mahdollisuudet ja pystyy soveltamaan niitä käytännön liiketoimintaan.

Qualifications

ICT tools (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer-oriented marketing (5 cr) or equivalent knowledge.
Customer insight and customer experience (5 cr) or equivalent knowledge.

Go back to top of page