Designing value propositions (5op)
Toteutuksen tunnus: PG00EU47-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.03.2025 - 28.03.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.05.2025 - 30.08.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Post-Graduate Diploma Program in Entrepreneurship and Start-Ups
- Opettajat
- Petteri Kolinen
- Ryhmät
-
PGKV25KPost-Graduate Diploma, Entrepreneurship and Start-Ups
- Opintojakso
- PG00EU47
Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 39 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 09.06.2025 klo 13:30 - 17:00 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ti 10.06.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
KOHOA city campus, Tapahtumatila
|
Ma 23.06.2025 klo 13:30 - 17:00 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ma 30.06.2025 klo 13:30 - 17:00 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ti 01.07.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ti 12.08.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ma 18.08.2025 klo 13:30 - 17:00 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ti 19.08.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ma 25.08.2025 klo 13:30 - 17:00 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
Ti 26.08.2025 klo 09:00 - 12:30 (3 t 30 min) |
Designing value propositions PG00EU47-3003 |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
|
To 28.08.2025 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
End of module 2: Presentations of module tasks |
249
Teorialuokka (32+1), päärakennus
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus |
Tavoitteet
Osaat:
suunnitella ainutlaatuisen arvolupauksen ja tiedät, miten se toimitetaan asiakkaalle
ymmärrät arvolupauksen keskeiset osa-alueet
ymmärrät kokonaisvaltaisten yritystason arvolupausten merkityksen
opit kartoittamaan arvolupauksesi vastaamaan asiakkaan tulevia tarpeita
Sisältö
Miksi ainutlaatuisen arvolupauksen luominen on tärkeää?
Miten arvolupaus tehdään?
Mitkä ovat ainutlaatuisen arvolupauksen osa-alueet?
Miten nähdä liiketoimintamahdollisuudet ja luoda arvolupauksia, jotka täyttävät tulevaisuuden asiakastarpeet?
Miten tehdä kokonaisvaltaisia arvolupauksia yhdistämällä tuotteet, palvelut ja brändi?
Arviointi
Osaat esitellä tulevan liikeideasi vakuuttavasti, vahvaan arvolupaukseen pohjautuen.
Osaat kuvata, mitä arvoa uusi liikeideasi tuottaa asiakkaille ja yhteiskunnalle.
Osaat löytää oikean, arvoon (ei tuotteeseen/palveluun) perustuvan perustelun ideasi edistämiseksi.
Osaat tunnistaa tarjoamasi oikean kohderyhmän sen tuottaman arvon perusteella.
Opiskelumateriaali
From XAMK library:
Solomon, M. R., Marshall, G. W., & Stuart, E. W. (2022). Marketing: Real people, real choices (Eleventh edition. Global edition.). Pearson.
Academic studies:
https://intellectdiscover.com/content/journals/10.1386/dbs.5.1.59_1?crawler=true
Other books:
https://books.google.fi/books?hl=fi&lr=&id=r2yCRUxo0EYC&oi=fnd&pg=PT10&dq=simon+sinek+value+proposition&ots=gdLm_0d_48&sig=RwyKS1cEC80lr787qQbMWkB9bic&redir_esc=y#v=onepage&q=simon%20sinek%20value%20proposition&f=false
Articles:
https://www.sitra.fi/en/topics/megatrends/
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Online lecturing and workshops.
Personal online mentoring.
TKI ja työelämäyhteistyö
The course topics and learning tasks are related to RDI. The course aims at developing students' individual and group innovation competences.
There will be RDI project task(s) that are to be completed by the given deadlines.
The course is based on the international framework of innovation and innovation competences. RDI cooperation will be made at the international level.
International guest experts are expected.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Exercises:
Brieffing 1.7.25 'Value on 'What?' ( exercise 1 )
Brieffing 19.8.25 'Value on How and Why?' ( exercise 2 )
Last date for returning the exercises: 15.10.2025
Opiskelijan työmäärä
5 ECTS is equivalent to 135 hours of student work. The course will include both individual work and group work.
Toteutuksen osien kuvaus
Designing Value Proposition intro. Module on 'Why?'
Module on 'How?'
Module on 'What?' Closing DVP course.
Lisätietoja opiskelijoille
Key questions:
Why is it important to create a unique value proposition?
How to make a value proposition?
What are the elements of a unique value proposition?
How to see the business opportunities, and create value props that fulfill the future customer needs?
How to make holistic value props, by combining products, services and the brand?
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
•The course will be assessed on a 1-5 scale, where 1 is "fair“, 2 – “satisfactory”, 3 – “good”, 4 – “very good”, 5 – “excellent”
•No exams, no tests.
•The course overall assessment (100%) is based on
–Course tasks: 50% of the final grade including a group course task and an individual course task
–Module task: 50% of the final grade
•A group course task will include collaboration in mini-groups. Focus on Strategic Business Insights.
•An individual course task will be completed individually by each participating student. This task is explained in more details during the learning sessions..
•In order to pass the course, all course parts should be completed.