Siirry suoraan sisältöön

Designing value propositions (5op)

Toteutuksen tunnus: PG00EU47-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.03.2025 - 28.03.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.05.2025 - 30.08.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Post-Graduate Diploma Program in Entrepreneurship and Start-Ups
Opettajat
Petteri Kolinen
Ryhmät
PGKV25K
Post-Graduate Diploma, Entrepreneurship and Start-Ups
Opintojakso
PG00EU47

Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 39 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 09.06.2025 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ti 10.06.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
KOHOA city campus, Tapahtumatila
Ma 23.06.2025 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ma 30.06.2025 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ti 01.07.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ti 12.08.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ma 18.08.2025 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ti 19.08.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ma 25.08.2025 klo 13:30 - 17:00
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Ti 26.08.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Designing value propositions PG00EU47-3003
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
To 28.08.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
End of module 2: Presentations of module tasks
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
142 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat:

suunnitella ainutlaatuisen arvolupauksen ja tiedät, miten se toimitetaan asiakkaalle

ymmärrät arvolupauksen keskeiset osa-alueet

ymmärrät kokonaisvaltaisten yritystason arvolupausten merkityksen

opit kartoittamaan arvolupauksesi vastaamaan asiakkaan tulevia tarpeita

Sisältö

Miksi ainutlaatuisen arvolupauksen luominen on tärkeää?

Miten arvolupaus tehdään?

Mitkä ovat ainutlaatuisen arvolupauksen osa-alueet?

Miten nähdä liiketoimintamahdollisuudet ja luoda arvolupauksia, jotka täyttävät tulevaisuuden asiakastarpeet?

Miten tehdä kokonaisvaltaisia arvolupauksia yhdistämällä tuotteet, palvelut ja brändi?

Arviointi

Osaat esitellä tulevan liikeideasi vakuuttavasti, vahvaan arvolupaukseen pohjautuen.

Osaat kuvata, mitä arvoa uusi liikeideasi tuottaa asiakkaille ja yhteiskunnalle.

Osaat löytää oikean, arvoon (ei tuotteeseen/palveluun) perustuvan perustelun ideasi edistämiseksi.

Osaat tunnistaa tarjoamasi oikean kohderyhmän sen tuottaman arvon perusteella.

Opiskelumateriaali

From XAMK library:
Solomon, M. R., Marshall, G. W., & Stuart, E. W. (2022). Marketing: Real people, real choices (Eleventh edition. Global edition.). Pearson.

Academic studies:
https://intellectdiscover.com/content/journals/10.1386/dbs.5.1.59_1?crawler=true

Other books:
https://books.google.fi/books?hl=fi&lr=&id=r2yCRUxo0EYC&oi=fnd&pg=PT10&dq=simon+sinek+value+proposition&ots=gdLm_0d_48&sig=RwyKS1cEC80lr787qQbMWkB9bic&redir_esc=y#v=onepage&q=simon%20sinek%20value%20proposition&f=false

Articles:
https://www.sitra.fi/en/topics/megatrends/

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Online lecturing and workshops.
Personal online mentoring.

TKI ja työelämäyhteistyö

The course topics and learning tasks are related to RDI. The course aims at developing students' individual and group innovation competences.
There will be RDI project task(s) that are to be completed by the given deadlines.
The course is based on the international framework of innovation and innovation competences. RDI cooperation will be made at the international level.
International guest experts are expected.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Exercises:

Brieffing 1.7.25 'Value on 'What?' ( exercise 1 )
Brieffing 19.8.25 'Value on How and Why?' ( exercise 2 )

Last date for returning the exercises: 15.10.2025

Opiskelijan työmäärä

5 ECTS is equivalent to 135 hours of student work. The course will include both individual work and group work.

Toteutuksen osien kuvaus

Designing Value Proposition intro. Module on 'Why?'
Module on 'How?'
Module on 'What?' Closing DVP course.

Lisätietoja opiskelijoille

Key questions:

Why is it important to create a unique value proposition?
How to make a value proposition?
What are the elements of a unique value proposition?
How to see the business opportunities, and create value props that fulfill the future customer needs?
How to make holistic value props, by combining products, services and the brand?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

•The course will be assessed on a 1-5 scale, where 1 is "fair“, 2 – “satisfactory”, 3 – “good”, 4 – “very good”, 5 – “excellent”
•No exams, no tests.
•The course overall assessment (100%) is based on

–Course tasks: 50% of the final grade including a group course task and an individual course task
–Module task: 50% of the final grade

•A group course task will include collaboration in mini-groups. Focus on Strategic Business Insights.
•An individual course task will be completed individually by each participating student. This task is explained in more details during the learning sessions..

•In order to pass the course, all course parts should be completed.

Siirry alkuun