Siirry suoraan sisältöön

2D-peligrafiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00FA74-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.08.2025 - 07.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 27
Koulutus
Degree Programme in Game Design
Opettajat
Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
GDKV25SV
Game design, online studies
Opintojakso
GD00FA74

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 02.09.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
Ke 10.09.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
Pe 19.09.2025 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
Pe 03.10.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
Ke 29.10.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
To 13.11.2025 klo 11:30 - 13:30
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
Ti 25.11.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
Pe 05.12.2025 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
2D game art GD00FA74-3002
remote teaching (scheduled)
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat luoda tuotantovalmiita 2D-peliassetteja.
Opit käyttämään erilaisia tekniikoita, työkaluja ja ohjelmistoja 2D-peligrafiikan luomiseen.
Osaat ottaa huomioon 2D-peligrafiikassa tarvittavat tekniset yksityiskohdat kuten oikea tiedostomuoto, värien hallinta ja tiedostokoko.
Osaat luoda 2D-peliassetteja, jotka täyttävät annetut suunnitteluparametrit.

Sisältö

Kuinka luoda 2D-peliassetteja?
Kuinka käyttää luonnostelua ideointityökaluna?
Kuinka valita sopivat työkalut ja menetelmät kuhunkin tehtävään?
Kuinka tallentaa tiedosto sopivassa tiedostomuodossa, noudattaa nimeämiskäytäntöjä ja hallita tiedostoja sovellusten välillä?
Mikä on 2D-peligrafiikan tuotantoprosessi?
Kuinka hyödyntää referenssikuvia osana suunnittelua?
Mitkä ovat vektori- ja rasterikuvien erot?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Kurssi koostuu aikatauluttomasta verkko-opiskelusta, jota täydennetään aikataulutetuilla verkkotunneilla. Aktiivinen osallistuminen näille aikataulutetuille tunneille on pakollista.
Opinnot suoritetaan Learn-alustalla, joka tulee käyttöön kurssin aloituspäivänä.
Opiskelijoilla on oltava internet-yhteys sekä video- ja ääniyhteys verkkotunneille.
Tehtävät on suoritettava ja palautettava yksilöllisesti annettuihin määräaikoihin mennessä.

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi linkittyy pelikehitys kurssiin, joka menee ryhmälle yhtä aikaa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautetut tehtävät.

Siirry alkuun